Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Nya listningen på nyheter

Nya listningen på nyheter

Med risk att låta bakåtsträvande tycker jag att det var bättre förr. Det var bättre med att på IS startsida få se de senaste nyheterna istället för de mest lästa.
Skillnaden blir för mig uppenbar. De senaste nyheterna är nyheter, de mest lästa, är skvaller från igår.
Jag tycker att det har varit så bra att bara kunna titta snabt på startsidan för att se om något hänt. Nu måste jag klicka på SvD för att se deras rubriker.
Om jag har en röst, och om det går, röstar jag för att ni ändrar tillbaka nyhetslistningen.
Vad tycker ni andra?
Antal svar på detta inlägg: 8
Tja jag läser sällan det ändå för jag tycker upplägger är lite för otydligt överhuvudtaget. Det är alldeles för liten text, likadan text och plåttrigt överallt på startsidan. Jag kollar bara senaste foruminlägg o sen lämnar jag sidan.
I teorin håller jag med dig. Läser IT-nyheter på IDG och de har sedan ett bra tag gjort en liknande grej där de prioriterar de mest lästa nyheterna genom att ha dem högst upp i listan. Detta är oftast gårdagens nyheter. Så meningslöst och endast irriterande.
Telamundo!

IDG,har retat mig länge,med att köra med gammal"skit"
Men det är dålig uppdatering,överlag.N24,är samma.

Men har Carola,skaffat sig en ny kärlek,då blir det fart.He,he
Telamundo: Om du har problem med storleken på texten, föreslår jag att du testar Firefox som webbläsare. Då kan du med ett enkelt CTRL och "+" förstora texten på de webbplatser du besöker.
Annons
Jag måste säga att jag också uppskattar den tidigare nyhetsindelningen bättre. Det var lättare att hålla sig "up to date" då.
Jag skulle också tycka att det var bra om man kunde välja vilken tidning man ville läsa senaste nyheterna ifrån och ha detta kopplat till sin profil, men det kanske är lite för mycket besvär för att få en sån funktion.
Frille!

Det räcker att hålla ner ctrl,och scrolla på mushjulet i IE6
Går inte på alla sajter.Tyvärr!!
Frille!

Fungerar Firefox,på alla webbsidor??
leiake: Jag kör både Firefox och IE och jag har, på tre månader, bara stött på en sida som inte fungerar med Firefox.

Firefox har:
Bättre hantering vid surfning med flera fönster samtidigt.
Bättre intern sökfunktion på en specifik sida som du befinner dig på.
Känns som om den snurrar snabbarer.
Många spännande plug-ins
En förträfflig snabbsökfunktion, med dra-och-släpp, i navigationslisten där man kan välja var man vill söka, t ex på Google, Wikipedia, Webster, Bittorrent, etc.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem