Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddisk bekymmer

Hårddisk bekymmer

Tjenare, jag har ett bekymmer med en av mina hårddiskar, när jag ska radera från den så stänger den ner mappen innan jag hinner trycka på något. Jag har flera diskar men endast denna spökar, jag har virussökt den utan att finna något bekymmer, hoppas att någon här vet vad det kan bero på eller ge något tips.

/Don Tomaso
Antal svar på detta inlägg: 6
Är det bara en mapp som du har problem med?

prova med att radera mappen/filerna från tex ditt brännarprogram.
Det är egentligen inte själva raderingen av filer som är problemet för som du säger så går det att lösa via andra program, det är bara så störande att så fort man vill jobba med filer på den disken så "uppstår" ett fel som gör att disken stänger ner och jag kan inte komma på vad problemet kan vara.
stannar disken?
har du ett dåligt nätaggregat.
glapp i kablage osv.

det saknas uppgifter som kan leda en in på vad som händer.
kan du virus söka disken så stänger den ju inte av sig.

är disken extern och körs via USB eller dylikt.?
är disken utdelad i filsystemet så du tappar nätverks anslutning.?
eller är filsystemet skadat.
vilket filsystem har du på disken?
kör du fat format så testa med en scandisk.

alternativet att ha många diskar internt, lutar åt ström begänsning från ditt nätagg. men det är bara gisningar
Annons
Det som händer är att när jag öppnar e: i utforskarläge ser allt bra ut men när jag börjar öppna mappar eller flytta/radera filer eller mappar så stängs fönstret, dock inte alltid. Jag har tre diskar alla är interna, Jag använder NTFS på samtliga.

Jag ska undersöka ditt tips ang. nätaggregatet. Tack för tipsen.
Don Tomaso
Får du inget medelande från datorn.

Har du provar detta

Högerklicka den här datorn välj egenskaper/properties
Klicka flik avancerat
Klicka Inställningar prestanda
Dataexekveringskydd
Välj Aktivera Dataexekveringskydd för alla program och tjänster, förutom dom jag anger
Bocka för utforskaren

Om XP får för sig att nåt otillåtet är i gång på disken släcker det där skyddet ner utforskaren, men det brukar föregås av ett varningsmedleande
Något meddelande kommer upp men jag minns inte vad det står, det har inte hänt på ett tag nu, ska undersöka ditt tips. Tack så mycket.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem