Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spridd familj - länga avstånd

Spridd familj - länga avstånd

Har under Valborg träffat mina barn med sina barn.
14 mil till grabben med sin dotter 2,5 år.
14 timmars bilresa till min dotter, Linghem (Göcke vet var det ligger), med flicka 8 år och pojke 5 år.
De har åkt hem till mig och mitt ex (vi bor i samma stad).
Min nuvarande sambo har sina barn inom 5 minuters bilresa.
Orättvist eller hur?
Kan bara konstatera att jag saknar en närmare kontakt med barnen och barnbarnen men det är bara att gilla läget.
Grabben kan jag ju träffa relativt ofta. Kostar i bensin bara 300 kr per gång. Men dottern - 1-2 ggr/år.
I Valtider borde man väl kunna föra fram ett krav på skattereduktion för att besöka barn/barnbarn med 7 kr/mil så får ni alla andra vara med att betala mina besöksresor.
Kul har vi i alla fall haft! Längtar tills nästa gång.
Antal svar på detta inlägg: 2
Förstår vad du menar och håller med. Mina två stora kids bor utanför Boden och jag i GBG. 18 timmar med tåg då jag inte har bil så det blir som sagt inte så ofta jag träffar mina heller.
Jag bor i Sundsvall och åker då och då ner till föräldrarna i sthlm en tågresa går på ca. 1800 TOR. Blir ganska dyrt ett par ggr per år. Men åker jag till mormor i Bratislava, Slovakien betalar jag ca 2200kr tor. Hur kommer det sig att det är så dyrt att åka inom sverige med de "miljövänliga" alternativen? Jag väljer ju bort bil för ett mer miljövänligt resande samt i vissa fall bekvämare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem