Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Ny svensk låt?

Ny svensk låt?

Hej!
Hörde nyss på radion en svensk låt där de sjöng om en Anna i refrängen, tror den är rätt ny.
Är det nån som har ngn aning om vad det kan vara för artist/låt enbart med den knappa beskrivningen?
Har sökt på CDON efter ngt som skulle kunna passa men inte hittat...
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Den här låten tycker jag är bra tryck i.Typisk bugglåt.Ni kan höra en
midifil.Olle Jönsons bästa i Lasse Stefans.

Klicka Ctrl+T i Media player så spelar den om och om igen.

Den ligger som tvåa på deras hemsida.Klicka på dom färgade noterna.

Wait a minut.Det är min stil.Boten Anna Blä,blä.

www.lassestefanz.se/ - 2k

Klicka på Music i vänstra spalten.
Boten Anna.

Vet ni vad det är.Ha,ha

I själva verket utspelas ”Boten Anna” i datavärlden och bot (uttalas bott) är ett säkerhetsprogram ien chat-kanal. Boten håller rent från folk som ”spammar” – det vill säga skriver en massa skit i snabb följd

leiake är en bot.He,he
Boten leiake, den var bra!
Jag gillar också Lasse Stefanz.
Annons
Har har ni historien bakom låten Boten Anna.

Historien bakom Boten Anna har Jonas fått berätta åtskilliga gånger. Det hela började egentligen som en kul grej. Det var på en egenskapad chattkanal på IRC som han först träffade på Anna.
- En tjej som kallade sig Anna och var inloggad som operatör skrev på chatten "Hej hej Basshunter, hur är läget". En tjej på en sida mitt i natten på en sida för dataspelare. Inte en chans tänkte jag, säger Jonas Altberg till TT Spektra.

Han trodde att Anna var en bot, alltså en form av säkerhetsvakt som slänger ut folk från chatten om de missköter sig. Han ville då testa boten och skickade ett provcerat meddelande tillbaka till henne: "Det vore ännu bättre om du var en kåt, storbröstad blondin".
- Sen ringde min kompis och undrade varför jag hade varit dryg mot hans flickvän... Anna!

Det gav honom inspiration till texten, som han genast satte sig ner och skrev. Framåt morgonen hade han även spelat in musiken och lagt ut låten för nedladdning på sin egen hemsida. Över 37 000 hann och ladda ner låten innan hemsidan kraschade av överbelastning. Nu är det uppskattningsvis ännu fler som har laddat ner den.
Kul! Då hade jag rätt angående en kompis,s flickvän. Kul när halvgamla tanter kan få rätt.
Tack Noflo /göcke
Göcke !

Har du tänkt på att du är en bot.Du får ändra titel i katalogen.He,he

Skall jag vara ärlig hade jag inte en aning om vad bot var för något.
Jag har ju hört en massa tjafs om den här Boten ANNA,men tyckte bara
att det var en konstig titel.Måste vara en knäppskalle som har totat
ihop något egendomligt.

Vi lär så länge vi lever,som du säger Boten Göcke!!
tycker att texten är lätt att läsa , så nog har de lagt ned arbete på texten.

ja vi lär oss något nytt varenda dag. det är väl härligt.
Bot är kort för robot. Därför uttalas det som om det hade 2 t.

En bot i chatsammanhang är således ett program/script som skyddar en kanal mot spam, men även mot s.k. "take-over" försök och andra elakheter.

http://www.irchelp.org/irchelp/misc/bot_faq.htm

http://swatit.o
rg/bots/
någon robot är inte jag

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem