Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Barn dras till vissa Människor

Barn dras till vissa Människor

Som förälder till inte alltför gamla barn är det en sak som jag gått och grunnat på en tid.

Varför dras barnen till en viss typ av människor, och en annan får dem att börja gråta ?

När min son, Kalle fortfarande var liten var han förskräckt varje gång han såg min bror och började gråta, vände bort huvudet och kramade mig hårt...det var tydligt att han var rädd för brorsan....fast han inte ser förskräcklig ut på något sätt.

Med min dotter Lisa var det samma sak, inte var hon rädd för min bror, men alla män som hade skägg eller var lite svartmuskiga ingjöt skräck i det lilla livet....och snacka inte om Jultomten...det var en så fasansfull karaktär att lilla Lisa höll på att strypa sin mamma när han hälsade på förra julen.

Men...så har vi min kompis Dick...som är mörk, skäggig och ser allmänt ut som en korsning mellan en raggare, ligist och fullfjädrad Hells Angels medlem.
Och barnen är bara galna i honom...de klättrar på stackars Dick, drar honom i skägget och vill bara busa det värsta dom kan !
Och det är inte bara mina barn som älskar honom...alla barn som jag träffat på vid fester dras till honom på nåt magiskt sätt !

Hur kan det vara en sån skillnad mellan människor...Jultomten som är så snäll och kommer med presenter blir barnen rädda för, medan Dick...som ser ut som han gör är så makalöst omtyckt ?
Antal svar på detta inlägg: 2
Konstigt! Detta satt jag och min dotter och pratade om härom kvällen. Dottern är 25 år nu och minns än idag hur rädd hon var för min ena svägerska. Min svägerska liksom trängde sej på min dotter, kröp inpå henne. Jag tyckte det var pinsamt när ungen gastade som en stucken gris när svägerskan kom i närheten. I dag kan min dotter förklara vad som svägerskan gjorde fel.

Små barn är som hundar, man ska låta dom vara ifred, nonchalera dom. Dom tar själva kontakt på ett eller annat sätt.

Tomten var hon inte rädd för, men Allan Edvall hade ett program i TV när dottern var liten, han satt i en soffa med en massa ungar runt omkring sej, herre Gud vad vad min unge skrek!!! Hon nästan flög ut ur rummet där TV,n stod. Det minns hon än dag.
Barn är som vilken människa som helst, man kan inte tycka om alla. Barn kan inte uttrycka sig med ord alltid utan då blir det med kroppsspråket eller ljud.
Det kan var röstläget eller kroppsspråket som inte tillalar barnet men även utseendet kan vara orsaken men det är ofta hos mindre barn. Barn känner av den vuxna, dem har en otrolig förmåga att märka saker som vi vuxna inte tänker på.
Barn läser kroppsspråket o signaler hos.
Det är som om dem har små känslospröt som vibbrerar o sänder info till dem.
Att någon ser "hemsk" ut behöver inte betyda att barnen inte dras till den personen för barn bryr sig oftast inte om hur man ser ut. Den personen sänder kanske ut goda,bra o positiva signaler.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem