Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows XP

Windows XP

Hallå!

Jag ska ominstallera min dator och har idag Windows XP som operatörssysytem i den. Jag har hört talas om Windows XP Media Center Edition 2005 och undra nu om det är någon som kör med det och kan säga om det är något att satsa på. Vad är det för skillnad på de olika operatössystemen? Vilket är bäst och mest säkert? Hoppas att någon kan svara på detta och råda mig vilket som man ska installera.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 2
Har inte MediaCenter själv, men som jag förstått det är MC en uppjazzad version av XP med nytt stöd för multimedia, dvs titta på dina bilder, TV sändningar mm....det ska även ha någon form av koppling med XBOX360, att XBOX:en skulle kunna användas som extender eller nåt. Med Win MC skulle Datorn ta det stora klivet ut i vardagsrummet....

Är man inte mkt glad för att titta på bilder eller film undrar jag inte om man har mer ut av att vänta in Win Vista istället.
Har inte heller Mediacenter men poängen med MC är väl att man då ska ha datorn som just en mediacenter, dvs ha den kopplad till tv och högtalare och att datorn på så sätt ersätter dvd, video, stereo m.m.
Ska du använda datorn "som vanligt" är nog en konventionell windowsversion som XP att föredra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem