Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Veckans fråga

Veckans fråga

Det har hänt ibland när jag är åsiktslös eller att jag helt enkelt inte är tillräckligt insatt i frågan, vilket gör att jag bara väljer ett alternativ slumpmässigt, bara för att jag vill se hur statistiken ligger till.

Jag saknar många gånger ett "vet ej"-alternativ, eller möjligheten att kunna se resultatet även fast att man inte har röstat.
Jag är nyfiken i struten, och vill gärna kunna se statistik, även om jag inte alltid kan svara på frågorna.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag håller med.
Det borde finnas en knapp typ"visa resultat" som det finns på aftonbladet eller expressen...
Ni menar Veckans omröstning,förstår jag.
Sista omröstningen gällde ju vilka kategorier man valde,och
något förvånad,fick jag skåda att 32%,inte bryr sig om Forumet.

Det använder jag mest.Så olika är vi.

Daniel kan säkert klämma dit en knapp VET EJ,eller som
Micke önskar "visa resultat",men det finns ju redan,om du
sköter det rätt.
Aha,man måste vara med.Okej,jag förstår problemet.
Annons
Daniel - Hur sker kontrollen att inte samma person röstar flera ggr? Går det överhuvudtaget?
Sedan instämmer jag med leiake - Vet ej och Visa resultat.
"32%,inte bryr sig om Forumet." - Hur ska man tolka det? Är det samma som Vet ej?

Annars hur ska vi "få med dem i Forumet"? Ingen behöver ju vara rädd för att delta. Vi är ju ganska normala människor här så ingen behöver vara rädd att skämma ut sig. Ingen fråga/inlägg är för dum. Upptäcker man att man skrivit något dumt så går man ju bara in och ångrar/ber om ursäkt. Är det något riktigt tokigt som man skrivit så kan man säkert be Göcke att radera det helt och hållet (bara i extrem fall)
Efter att ha jobbat ca 20 år med datautbildning så kan jag ibland ha förvånats över en fråga men har upptäckt vi är ju olika som mäniskor och det som är enkelt för en person inte behöver var det för en annan. Vi tänker ju olika, har olika referensram.
Styrka med IS är ju att här "är vi som en enda stor familj". Och inom familjen så hjälper man varandra. Titta bara på alla dataproblem som kan lösas via IS. Tänk vilken kompetens som finns inom IS totalt. Och livet är ju ett livslångt lärande. Problemet har jag insett att minnet blir sämre med åren.
Inte konstigt att jag valt IS som startsida. Via Sökfunktionen hittar man mycket nyttigt.
Tack för era åsikter! Jag ska bli bättre på att lägga dit ett vet ej alternativ helt klar. Generellt tycker jag det dock är bra att man tar ställning men som sagt har ni ju helt rätt i att ibland så är det inte aktuellt varför det behövs.

Det enda sättet att komma åt och se resultatet är genom att först rösta en gång. När man har gjort det så får man en visa resultat länk som pekar direkt till resultatet. Jag har valt att inte visa det från början för då undviker vissa man att rösta.

Ja, det finns en liten kontroll som checkar att man bara kan rösta en gång. Rensar man dock sina internetstart cookies kan man rösta flera gånger, men jag uppskattar att antalet personer som gör det är obetydligt. De flesta röstningsfunktioner fungerar på detta sätt.

Mvh Daniel

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem