Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skäggtrimmer

Skäggtrimmer

Hej jag hade tänkt att köpa en trimmer för att ha ett par mm skäggstubb. Nu har jag hittat 2 intressanta men problemet eller frågan jag har är att den ena heter skäggtrimmer och den andra heter hårtrimmer. Spelar detta någon roll? Hårtrimmern är lite bredare men är detta en för eller nackdel? Jag tycker hårtrimmern är lite bättre. Vilken skall jag välja? Någon som trimmar sitt skägg?
Antal svar på detta inlägg: 7
cartmanx , du kan väl skriva vad modellerna heter så vi kan se om någon har testat dem.

själv så körde jag ett par år med stålkam och handtrimmer.
Philips QG3020 Trimmer eller Philips QC5050. Den sistnämda är en hårtimmer, men det kan väl inte vara så stor skillnad eller?
Båda finns på siba om ni vill se dem och läsa om dem.
Annons
Skäggtrimmers har oftast smalare "huvud" vilket gör det lättare att vara noggrann på så små ytor med skarpare kanter som det är i skägget. Därför blir det ofta bättre precision med dessa.
Jag trimmade dock skägget med en billig hårtrimmer från ÖB i många år eftersom jag redan ägde en sådan och det fungerade alldeles utmärkt.
Med vissa skäggtrimmers får man också med olika huvuden med olika bredd för olika precision. Har dock inte provat någon sådan.
En viktig detalj kan ju vara att skäggtrimmers ofta har fler längder att välja mellan genom enkla inställningar av klipphuvudet medan hårtrimmers ofta har 4 olika distanskammar för längdval.
Har samma erfarenhet som Telamundo. Använde en Babyliss hårtrimmer till både hår och skägg. Men numera är det en Babyliss skäggtrimmer som gäller för hela slanten perfekt till skägget och även håret om man som jg kör två mm över hela skallen.
Det blev en Philips QG3020 och den funkar bra för mig.
hehe kan man trimma skägget.
växer det fortare då??

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem