Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Webbkamera

Webbkamera

Tänkte köpa en webbkamera. Några tips? Vad skall man tänka på för utom bildupplösning? Är det stor skillnad mellan en för 250:- eller en för tusenlappen. Har fått den uppfattningen att dom flesta ligger i den prisklassen.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

En Logitech ClickSmart 420 -- och efterföljare kanske.
så slår du två flugor i en smäll och får en kamera som du kan ta med dig också. hyfsad ljus stark som webkamera och med blixt som vanlig. kostar ca 800:-
Köp inte en webcam som du kan ta med dig som en vanlig digital kamera.
Det får du bara betala extra för.

Och ja det är stor skillnad på en cam för 250:- och en för 1000:-.

philips kamerorna var förr väldigt bra betala ca 800kr för den och då räcker det med o ha skärmen tänd för att ljuset ska räcka till.... Men har inte sett deras senaste modell i sverige ännu..

Logitech hade åxå någon dyrare model som ska vara bra.. men tänk på det köper du en cam för ca 250:- så får du nog räkna med att ha en strålkastare riktad mot ansiktet för att den ska kunna filma hyfsat..
Det skulle vara kul att höra hur stora pretantioner Jan-E har på sin nya webkamera. är det bara att visa sej själv eller
skall det vara videokonferans, eller skall den sitta ute vid vissa tider. eller är huvudsyftet som du är inne på Rob att sitta vid datorn i ett mörkt rum och visa sig själv.
Det är liksom lite olika förutsättningar.
ett annat alternativ är ju att använda sin videokamera om man har en sådan och skaffa sig belkins usb-insatts.
Annons
Tanken är att jag skall kunna videokonferansa med släkt och vänner runt om i världen. Sedan är det ju en bonus om man enkelt kan visa upp världen utanför fönstret där jag sitter.

Jag har testat med jobbets videokamera (Panasonic NV-DS65) i helgen och det vore ju den pefekta lösningen.

belkins usb-insatts?????

Det verkar som jag måste upp runt tusenlappen för att få den kvalitet som krävs för att sitta med en strålkastare i ansiktet som värsta polisförhöret Och att jag bör titta närmre på Logitech



Jan-E , Belkins usb-kabel till video
http://www.inwarehouse.se/pb.asp?catid=1&src=14&sku=e409667
det var en sådan jag tänkte på, och priset åker nog upp om man vill ha kameran både inne och ute. för om man skall ha den ljus känslig så måste det till elektronik som reglerar annars så blir bilderna vita i stark sol ljus. själv så har jag en gammal utrangerad videokamera och belkins kabel. när jag köpte kabel var det det bästa alternativet för mej, eftersom jag skulle ha kasstat videokamern annars , men eftersom den har nattsjott så behöver jag inte extra lyse på den.
jag fick zoomfunktionen och kan sätta på annan optik.
men vill man inte ha kablar och har ett trådlöst nätverk hemma kan man ju investera i en axis tådlös
http://www.axis.com/products/index.htm
men då hammnar man ju på ett helt annat pris.
Belkins usb-kabel till video
Den såg ju ut att kunna vara nåt. Går den andra vägen också. Alltså från datorn och tillbaka till analog.
=D
jag vill inte svara dig .däremot tänkte jag ställa en fråga till dig om bild formatet.
vad är skillnaden mellan bildformatet ipg och ipm. och varför kan jag inte öpna bildformate IPM? OM DU /NI ÄR SNÄLLA OCH SVARAR MIG.
Ja jag undrar vad det är för filer kan inte hitta något om något bildformat som heter .ipg eller .ipm.

Verkar inte existera..

om du inte vill ha NASAS IPG som står för Information Power Grid

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem