Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Ny era

Ny era

Jag har haft Internetstart som hemsida i ca 6 år men nu måste jag säga att den börjar kännas riktigt mossig. Visst har det börjat hända en del saker men sidan är ändå hopplöst efter när det gäller möjligheterna att själv bestämma sidans innehåll. Som exempel kan man titta på www.netvibes.com som är en modern startsida med enorma möjligheter att själv definiera innehållet. För att Internetstart skall överleva behövs nog en hel del förändringar av sidan. En enkel funktion som skulle kunna implementeras utan större problem är möjligheten för användaren att själv bestämma vilka RSS-flöden som skall visas på sidan. Istället för nyheter från SVD skulle användaren kunna välja att visa nyheter från IDG, DN, Expressen eller någon annan källa. Allt som skulle behövas göras är att användaren får möjligheten att ange ett RSS-flöde som hon/han vill ha på sidan och sedan några funktioner som hämtar detta flöde och presenterar det på sidan. Bör inte vara några större problem.

Vilket fall som helst har jag nu övergett Internetstart som startsida till förmån för Netvibes.

Tack och hej då!

Jocke
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ryktesvis har jag hört att RSS-flöden,är aktuella inom kort,här
på IS.

Ni får slå ihjäl mig,om jag skulle välja en engelsspråkig
startsida.He,he
Var in och tittade på netvibes.com.
Det är tur att det finns sidor för alla smakriktningar. Jag stannar här
JMG , vi får tacka för denna tiden och önska dig välkommen tillbaka.
Valet att välja startsida står alla fritt att välja.
mvh göcke
Annons
Inte tycker jag att netvibes såg särskilt bra ut. Ganska rörigt, men jag är ändå beredd att hålla med JMG lite om att internetstart inte är helt genomtänkt. Det finns inget naturligt blickfång på sida eftersom i stort sett allt är samma teckensnitt, storlekar etc. När jag öppnar sidan så ser jag bara vitt med massa flimmer på, inget som fångar min blick.
Internetstart låg som startsida när jag började jobba på mitt nuvarande jobb och det är forumet som gör att jag har kvar det. Resten av har jag inte ens brytt mig om att utforska eftersom det ser så oinbjudande ut.
Kritik? Javisst, men det ger ju chans till förbättring!
Är ryktet som leiake nämer någonting man kan se fram emot?

Själv var jag ett tag mycket på www.start.se där man kan konfigurera mycket av innehållet individuellt... Ta en titt där Daniel och kolla om det är något som kan inspirera till yterligare utveckling av IS!
Jag har gått igenom www.netvibes.com och jag måste faktiskt
tillstå,att den är ytterst avancerad,och riktigt HOT,som hon
Paris Hilton säger.

Vårt IS framstår som en antikvitet i sammanhanget.Så jag
håller med Jocke,så långt.Men den är på fel språk.

Jag håller mig till IS,för där hänger man med i svängarna,än
så länge,i alla fall.He,he
Jag kan bekräfta ryktet.

Funktioner för att anpassa sidan är just nu under testning.

Mvh Daniel
Ja det var många synpunkter om start sida. Frågan är om den skall vara informativ eller om man skall vila ögonen på den. Personligen är jag väldigt nöjd med IS. Den ger mig de möjligheter jag vill ha. Ja ja alla är vi olika, men de som vill styra innehållet på en startsida kan ju göra en egen webb/start sida. Då kan de ju ändra och fixa hur de vill....

Ja Göcke o alla andra. Jag fortsätter att ha IS som startsida och beundrar verkligen det arbete ni lägger ner...

Lycka till.
Jag har också kollat "netvibes". Eftersom jag inte är så duktig på engelska är den inget för mig. Och jag är övertygad om att det finns många fler som tycker så.
Kämpa på IS, som är bra nu och bara kan bli bättre!
Netvibes, inget för mej! Den är alldeles för avancerad för oss som har kommit upp lite i ålder. Jag är nöjd med IS som bara kan bli bättre som Poppo skriver.
IS passar till både gammal och ung, tycker jag!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem