Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Muspilen borta i MS Word 2003

Muspilen borta i MS Word 2003

Hmm... Fick ett litet problem. Jag råkade komma åt några knappar på min bärbara dator och efter det är muspekaren borta i Wordfönstret. Denna har blivit ersatt med symbolerna för högerställd, centrerad eller vänsterställd text beroende på var jag är i fönstret.
Har någon en kvalificerad idé om hur jag får tillbaka min pil vore jag väldigt tacksam!
Antal svar på detta inlägg: 6
Är du säker på att du inte har någon muspekare? Hur ser det ut om du pekar utanför marginalerna? Har du ingen pil då? Gå upp på verktygsfältet, får du ingen pekare då heller? Det där med symboler för högerställd, centrerad och vänsterställd det ska se ut så när du är inne på själva "pappret".

Gå annars in på kontrollpanelen, klicka på Utseenden och Teman, sen muspekare till vänster. Kanske du blir hjälpt där.
Det var jag som tänkte fel med att det skulle vara en pil på papperet. Pilen finns förstås bara utanför papperet...
Jag har ändå inte tidigare varit med om att de tidigare nämnda symbolerna finns vid sidan av markören när jag rör den över papperet...
Tyvärr så har jag fn inget svar. Jag vet att jag har råkat ut för samma sak, och om jag minns rätt så finns inställningen någonstans i Word, men fn hittar jag inte var.
Annons
Jag hittade detta i Word, hjälp. Är det till någon nytta?

Visa alla
Dölj alla
Växla till utskriftslayoutläge (utskriftslayoutläge: En vy av ett dokument eller annat objekt så som det kommer att se ut när det skrivs ut. Objekt som till exempel sidfötter, fotnoter, kolumner och textrutor visas där de kommer att placeras i verkligheten.) eller webblayoutläge (Webblayoutläge: Ett dokumentläge som används i webbläsare. Dokumentet visas som en lång sida (utan sidbrytningar) och text och tabeller figursätts så att de passar fönstret.).
Starta en ny textrad.
Gör något av följande på den nya raden:
Om du vill infoga vänsterjusterad text

Flytta textmarkören till vänstermarginalen tills ikonen Vänsterjustera visas. Dubbelklicka och skriv texten.

Om du vill infoga centrerad text

Flytta textmarkören tills ikonen Centrera visas. Dubbelklicka och skriv texten.

Om du vill infoga högerjusterad text
andreas; det är så i nyare version i Word!! Jag har samma jag, jag har Word office. Och som jag skrev det ska vara så!!
Joanna: Du har helt rätt... Jag måste ha fått nåt hjärnsläpp...

Jag märkte att det inte är så här när man för markören över redan skriven text, utan bara på tomma ställen på papperet... När jag försökte testa så gjorde jag bara det i ett tomt dokument och det förvillade väl mig en del...

Tack så mycket Joanna och PerAsk för era svar

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem