Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka filer

Skicka filer

Finns det nå't sätt att skicka filer till varandra, gärna större, som musik o video?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Det behövs när du skall göra hemsida t.ex.

www.diu.se/netdays/webb.asp?val=ftp
Man tackar!!
Ett väldans bra prog heter Total Commander. Det kan användas till nästan allt du vill göra med filer.
FTP, packa, packa upp filer. Flytta filer i datorn mm
Finns som Shareware
Kolla här

http://support.bktv.se/sidor/wincom.html

http://www.ghisler.com/
Annons
Skogsrået: Jag känner mig lite träffad eftersom jag tog upp det här med ftp. Har inte kunnat svara tidigare, men jag tror du fått de förklaringar du behöver av andra här på forumet
Har tittat lite på din länk, leiake och den behandllar ämnet bra när man ska ladda upp eller ner nåt från en webbsida.

Men...när man skickar filer mellan 2 kompisar, då ?
Är också lite nyfiken här....gärna ganska utförliga förklaringar önskas.

Låt säga att jag har en BF 1942 Mod på 1.5 Gb som jag vill skicka till min kompis. Yousendit går inte för filen är för stor, mail är inte att tänka på ens så enda återstående alternativet är ftp.

Vad behöver jag för program, vad behöver jag veta om min kompis dator och hur kopplar vi upp oss mot varandra. (Freeware prog föredrages)
Kan Vi se hur överföringen fortlöper, kan man återuppta avbrutna överföringar....

Vad jag förstår är att det inte funkar med en vanlig ftp klient utan man måste ha någon form av server.
Kvimyran: Ja hyfsat ..
se mitt tidigare inlägg, det ger er denna möjligheten med ftp-client och server och den är freeware
Varför inte göra en Zip-fil först för att få ner storleken på filen. Jag hade en bildfil på ca 200 MB och fick ner den till ca 50 MB innan jag skickade den via Ftp.
www.yousendit.com så kan man skicka 1 Gb stora filer till någons mailadress, denne får då instruktioner om hur han/hon ska bära sig åt för att hämta filen som ligger på deras server i c:a 7 dagar. Bra va?!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem