Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dator och Stereo sant?

Dator och Stereo sant?

Hej,

Jag har en jättefin stereo som jag använder mindre och mindre eftersom det blir mest lyssnande till datorn eller i mp3'n. Jag undrar om man kan koppla in stereon till datorn så att jag får de som högtalare samtidigt som det funkar som en vanlig stereo?

Jag har en stereo av typen: Sony CMT-GP7 som läser mp3.

Bak på stereon har jag förutom portar till de två högtalarna och antennen, en "MD (Video)" med två utag för höger (röd) och vänster (vit). Är det bara någon sladd jag behöver köpa, eller?

I stereon så har jag olika typer av uppspelningar från: cd, tape, tuner och just "MD".

Är det någon som har någon idé?

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

..såg ju nu att Göcke såklart redan visat en sådan... Hmm..

Bor du här Göcke?
mina grannar älskar min nya stereo och min musiksmak. De dunkar takten i väggen!
Zaphod igår blev det bara för mycket

nej jag hinner faktiskt med att göra kundbesök också
men det senaste dygnen har jag varit fastklistrad vid repbänken
känns det som.
men så var det ju inte när man ser till baka.

Bra att du tipsade om att kablarna går att köpa på närmare håll.
Annons
Tack så jättemycket! Jag har lärt mig mycket genom att läsa inläggen här.

rock'n'roll 4 ever!

Ps. Det trevligt med bra grannsämja!
Ok, nu har jag kopplat in stereon! funkar utmärkt. Äntligen kommer den till nytta igen. Tack för alla svar
jag tänkte nu på att jag bara kan använda min stereo som högtalare. Jag har ju sedan tidigare två andra som jag gärna skulle vilja att de också fungerade samtidigt. Går det?
se bilden
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02498.jpg

för att få ut lite effekt ur dem så kan du även koppla, rear speaker och subwoofer om du har dessa kanaler med. till egna förstärkare/högtalare
Jo, jag har min stereo inkopplad i det gröna (line out/front speaker)
Jag har testat att koppla in de andra högtalarna i de andra fem portarna men inga av de funkar.
Ska jag ändra någon inställning eller så?
högtalarna själva orkar förmodligen inte drivas direkt utan en förstärkare emellan. möjligen ett par hörlurar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem