Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mat

Mat

På torsdag ska vi ha grillkväll med brännboll med våra barn innan de går ut skolan, de går ut 5:te klass. probl är att min dotter inte tycker om potatissallad! vad kan man istället ha?? Hon vill ha pommesfrites men det är lite svårt ute på lägdan!!
Antal svar på detta inlägg: 8
Gör bakad potatis hemma, svep in den i folie och värm en stund på grillen. Min dotter älskar bakpotatis.
bakad potatis
Skölj och borsta potatisen noggrant. Stick några hål i dem
I mikrovågsugn bakar du på högsta effekt 6 minuter.
och rulla sedan in dem i alu-folie, färdiga att ta med ut på picknik
värmes med att lägga dem på grillgallret med folien om.

alternativt klyftpotatis, doppade i olja och saltas och kryddas
och träs på grillspett , och grillas
timing Joanna
Annons
Javisst Göcke!
Även potatiskroketter kan man trä på spett och grilla, gärna med små körsbärstomater, barn gillar grillspett.

Hej då alla, nu sticker vi till Åland och i kväll ska jag äta massor av god mat, mmmmmmmmmmmmmmmmmm. Jag är redan hungrig!
eiram skrev:
svar: tack för det, har inte tänkt att man kan ta med bakad potatis eller grilla den!!! det ar toppen jag blir hungrig redan nu!! hoppas väder gudarna är med oss denna kväll fast vi är ju inte gjorda av socker..

eiram försök att hålla dej till att svara i en tråd i fortsättningen.

Varför inte göra en sallad med coscos/ris/pasta/färskpotatis som bas och sedan det man tycker är gott. Tex körsbärstomater, rödlök, fetaost, paprika, någon typ av sallad ......... Man kan även ta lite olivolja på o kanske kryddor.

Man kan ju annars bara ha bröd till eller grilla en karéskiva och lägg mellan 2 bröd av valfri sort och ha tomat sallad o dressing så blir det en typ av hamburgare.

Låt fantasin flöda och lycka till!

Johan

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem