Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hundkiss

Hundkiss

Jag har en snäll goldenhanne på 5 år som går lös på tomten. Allt frid och fröjd förutom att han envisas med att tömma blåsan i hörnet av min enda fina rabatt. Jag har provat att ta honom på bar gärning och tillrättavisat honom precis när han är på väg att lyfta benet. Detta har gått bra, men nästa gång så går han dit iallafall. Finns det andra sätt att få honom att sluta.
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Tyckare välkommen in i gänget Prova med ettika det funkar bra!! håller katter borta ochså.
Finns medel i hundaffären mot sånt har jag läst
Du kan aldrig få honom att sluta pinka Min dogar pinkar på samma ställe.En löper nu och då pinkas det.Då ska dom andra pinka över.
Annons
Jag provar ättika och hoppas blommorna överlever för är det inte så att man också använder ättika för att ta bort ogräs. Vet inte om jag vågar!
Ättika är det mest effektiva medlet mot ogräs som fortf. är godkänt.
Fast då måste man spruta det direkt på växterna som man vill ha död på.
Jag tror inte det är så farligt att skvätta lite på jorden i närheten.
/B
Är det inte en form av revir som din hane har makerat. Min hanhund kissar för det mesta på samma ställe om vi går samma runda när jag rastar honom. Eftersom din hane är på ett inhägnat område kan det vara så, tror jag.
Tyckare:

Själv har jag problem med katter på våran tomt. Fast där katterna kissar på gräsmattan växer gräset högre och ser grönare ut. :P
Ättika lät lite farligt för dom små växterna. Det kan garanterat få dom att dö ut. Inga växter som gillar alkoholhaltiga sura vätskor.

Testat att belöna hunden när den gör rätt och ignorera när den gör fel?
Fajjer:

Jo jag har testat att belöna. Jag klarar få honom att använda ett annat ställe när jag ser honom. Men får han chansen så går han dit och då är det inte skvätt utan töm som gäller . Där min hund kissat är det för närvarande ett dött område på 50 cm i diameter.
När det gäller revirpinkande så tillåter inte jag alltid att han får pinka där andra pinkat. Det är en bra träning att under promenaden neka honom detta ibland för att markera att du är ledaren

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem