Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Begränsa datorspel

Begränsa datorspel

Om ni tycker era barn eller ni själva sitter för mycket vid datorn och spelar finns räddningen här.
http://www.xrools.se/
Antal svar på detta inlägg: 4
Tack Benny!

Jag skall prova,men jag är nog hopplöst fall.Datornörd 100%.

Ett tag var jag alkoholberoende.Enkelt! Bara slutade!
Ett tag var jag spelberoende(Trav och poker) Bara slutade.Enkelt
Rökade som besatt i åratal.Bara slutade.Jätteenkelt

Men om det skulle bli strömavbrott,eller något mackel med internet
då bli jag fullsändigt hysterisk,och springer runt i huset som en
vansinnig,och nedkallar alla demoner,över min stackars dator.

Risken med ditt program,Benny,är väl att om det stänger av datorn
när inte jag vill,så kanske jag blir totalt vansinnig,och åsamkar
mig obotliga skador.Jag avstår.Kan inte sluta.He,he

P.S Jag har inte knarkat(nu blev ni paff)
Jag förstår hur du menar leiake, jag skulle också gå i taket om datorn plötsligt skulle lägga av särskilt när det är ens stora passion och hobby så det är ju för väl att det är valfritt att använda programmet.
Jag plockade hem programmet och tänker nog installera det då jag har en grabb som i tid och otid vill sitta vid datorn.

Det bästa är ju att han inte kan avinstallera det själv, det ska inte gå att komma runt det heller, utan man kan bara ta bort det med en separat uninstaller.

Tack för tipset, Benny
Annons
som vän av oordning...
Vad händer med det där programmet om det blir korrupt och gör att inte Windows kan starta? Kanske kan det inte hindra en windowsstart men i så fall borde man kanske kunna gå runt programmet genom att starta upp windows i felsäkert läge, döpa om en fil eller två, starta på nytt och vips, så får man funktionen att babywatchprogrammet inte startar.
Men de har nog tänkt på detta även om min tanke tidigare har varit att en produkt som på något säkert sätt ska kunna hindra en dators funktioner måste vara en hårdvara och inte en mjukvara. Jag lever i tron att mjukvaror alltid går att gå runt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem