Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Hur mycket påverkar musik dej?

Hur mycket påverkar musik dej?

Själv så ingår musik i mitt liv dagligen och jämt.
Helt beroende på hur jag mår och vilket humör man är på.
Jag är en allätare på musik, det ända som jag inte klarar lyssna på är Jazz.
Vore roligt att höra om det finns fler som är som jag:)

Exempel:

För att få mej pigg och hoppande glad : Torgny Melins-Dansbander
Vid svåra Pms-svackor och ilska : Rammstein, White Zombie,Static-X
Om jag känner mej kärleksfull : Lucie Silvas, Josh Groban
När tankarna rör i huvudet: Totta Näslund
När jag är ledsen: Emilia De Porte, Enya..

Detta är bara ett litet ax av hur jag funkar.
Hur är det med er?

Fibblan
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

lyssnar också mkt på musik, speciellt när man kan ha med sin mp3 övrallt. Lyssnar också på rätt blandat men jag tänker inte så mycket på vilket humör jag e på när jag lyssnar.
Men jag håller med dig att musik kan verkligen pigga upp en
Har alltid musik på,man blir glad av musik.Är allätare,det ända jag inte klarar av är jazz.Vilken skit musik om man kan kalla det musik odjud.När jag kör bil ska det vara högt,kallas popmormor. wilma
Jag har köpt en egen MP3 (jägarns den unge som använder den)
Var tvungen att inhandla en batteriladdare till den igår.
Går åt mer batterier än mjölk här hemma:)
Jag lyssnar oxå väldigt mycket på ljudböcker som jag laddar ner.
Har fått en ful ovana.....ligger och lyssnar en stund när jag ska sova.
Så vaknar jag mitt i natten och får plocka bort sladdarna runt halsen*S*
Får leta reda på var jag var nästa morron för då har det hunnit passera flera kapitel som jag sovit mej igenom

Så MP3 är en toppengrej.
Och som wilma säger...högt ska det vara!
Annons
Jag tycker bäst om att lyssna på musik i bilen. Är jag själv så sjunger jag och är en popstjärna . Just nu är det Red hot chili pepper som gäller!!
Är annars en allätare även en del jazz kan gå. Monicka Zetterlund har sjungit mycket bra jazz tex. Men sådana där vansinnessolon kan jag inte med . Klarar heller inte av death metal. Tror det heter så, det är dom där som avgrundsskriker hela tiden. Vanlig hårdrock och heavy metal däremot är ok. Metallica är bra
Fibblan, var laddar du ner ljudböcker? Jag ligger också och lyssnar varje kväll...man somnar så skönt, ...för det mesta. Jag vaknar också med sladden kring halsen. Jag lånar på bibban. För tillfället så är det allt jag kan hitta om Åland. Fråga mej inte varför, men intressant är det.
Ulla-Lena Lundberg är en underbar författare angående Åland, hennes berättelse om "Ingens Anna" som bor på en liten ö som heter Kökar på Åland.

Jag bara älskar musik, country ligger mej närmast om hjärtat eftersom jag dansar Linedance, annars lyssnar jag på nästan allt, även jazz, dock icke skrikig musik.
Joanna: Jag laddar ner otroliga mängder på PirateBay.
där finns mycket svenskt.
Man kan ju tydligen dela mappar på nya Msn. Har du nya?
I så fall kan du kanske få några av mej.
Vet inte om det är bergänsat hur mycket man kan dela.

Min sambo har släkt på Åland....men jag vet inte var.
Har inte komit dit än*S*

Fibblan
Joanna Dansar du Linedance Min systerdotter tävlar i linedance är bäst i Sverige kom trea i WM i dåligt tycker jag Har aldrig varit och tittat vet inte hur det ser ut när ni dansar Hoppas ni har kul
Wilma, Du bara måste gå och kolla hur det ser ut att dansa Linedance, det är så in i vassen kul. Jag såg i din profil att du bor i Stockholm, där finns massor av Linedance-klubbar. Börja vetja!!
Det är det roligaste jag någonsin har gjort. Jag är inget proffs, dansar för att det är så kul.


Fibblan, Jag har Windows messenger, inte Msn.
PirateBay!! Dom har jag aldrig hört talas om.....................!!!!
Joanna; Det är samma sak:)
halloj påp er

ja musik påverkar mig mycket
är allt bara boring å jag känner mig lite ensam tar jag alltid musik till hjälp å då gäller lugn musik typ jean michel jarre å enigma
på vintern när kossorna är inne ja då spelar jag också musik i lagårn på lite mysig volym

laddar också ner musik både här å där på netet men framför alt på acidplanet.com som är min favvo sida snar efter piratebay
ha de på er mvh peter

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem