Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget

Hej på er!
Jag undrar om det är någon som har info om bredbandsbolagets planer för 100Mbit?
Efter att Bostream höjde till 26Mbit/sek, så hördes snabbt rykten om att bredbandsbolaget skulle öka till 100Mbit, men efter det har man inte hört något, och deras hemsida säger inte mycket heller... Detta gäller givetvis inte ADSL inkopplade kunder utan dom som har fiber in i huset.... Tacksam för svar om någon har det?

// Minion
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

*hmmmm* Då har jag fått svar på det! Tydligen så finns det nysläppt info på deras hemsida om att lanseringen kommer att ske under April månad, vilket var mycket glädjande.....

Funderar dock på hur lång tid det kommer att ta innan man tycker att 100Mbit går för långsamt.... Har ca 1Mbit/sek i faktisk nedladdningshastighet idag mot min server, med 10Mbit så kanske man är nöjd i några månader.....

// Minion
Minion IT ; det kan väl aldrig gå för snabbt. =)
10mbit/s
finns kostar nånstans mellan 800-900 kr i månaden och har en gräns på 300gb i månaden.
Annons
Kanske läste fel... då måste polarn som har det vara test person eller något...
Hej Rob Bredbandsbolaget går ut med en kanpanj ja.
http://www.bredband.com/se/index.jsp
men jag tycker inte att det är billigt, 995 för anslutning är ju nästan standar för alla och 399 kr i månaden är ju också standar. Vart tog pris-konkuransen vägen. Om man nu redan är uppkopplad via en annan leverantör , varför skall dessa anslutningsavgifter tas ut. Om vi konsumenter skall kunna byta leverantörer smärtfritt så skall de inte kunna ta ut avgifter (anslutning/bortkoppling) för att få oss som kunder.
Bredbandsbolaget har ett erbjudande fram till 15 Mars. Startavgift 0kr och gratis månadsavgift i 2 månader, man sparar 1135kr. Från 1 Maj är avgiften 320kr i mån. 10Mbit/s i båda riktningarna. Ring 020-217218
Jag har inget att tillägga, men jag håller på Minion för han har världens bästa FTP
Tja..

Genom telenätet är det väl 10mb/sek som gäller nu men sen gäller det ju också om din dator hinner hantera mera hastighet utan att krascha?

Testa att ladda ner 10 filmer samtidigt med högsta hastighet så vet du..
1. Det väl onödigt med 100mb/sek om du inte hanterar ENORMA mängder information?
2. Om den andra personen bara har 0,5 mb/sek så kommer den personen slöa ner hastigheten iallafall..en som testat.. =D

Tack för det Bernsson. Och som sagt, har man bredbandsbolaget och en server, så känner man snabbt av om det går för långsamt.

Ladda ner en film på DC++ från en annan BBB:are och filmen rasslar ner på 15 minuter, medans ADSL tar några timmar att hämta med....

Hastigheten är helt klart avgörande!

Eftersom jag delar ut stora filer på min FTP, så kan ju polarna hämta alla filer där direkt! Då får man en faktisk hastighet på närmare 1.1Mbit / sekund oss BBB:are emellan!

Sen slipper man ju alla virus och annat tjafs.....

Delar idag ut närmare 260GB på servern och hårddiskarna blir bara fler!

GE MIG 100Mbit NU!

// Minion

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem