Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Messenger

Messenger

Skulle vara roligt att höra,hur många som använder Messenger
i större utsträckning.
Pesonligen tycker jag att det är rätt stökigt.Det är ju gratis,men ett
telefonsamtal.är ju betydligt enklare.

Alla yngre,är ju väldigt förtjusta,och i kontaktannonser är det ju
så gott som nödvändigt,så där har det ju en absolut nödvändig
funktion.

Men att sitta och skriva,till människor,som man kanske träffar dagligen,verkar ju sanslöst.Är det jag som börjar bli gammal,eller ?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har Messenger och tycker det är görbra. Jag har Skype också, där kan man också chatta. "Himla bra program"!!!
Jag använder messenger i viss utsträckning. Jag tycker det är bra att kunna kommunicera med människor samtidigt som man gör något annat vid sin dator.

Men om jag ser på mina bröder (i gymnasieåldern) som kan sitta med ett 20-tal olika messengerfönster öppna och skriva som tokar utan att hinna med nåt annat då funderar man ju... Samtidigt hade det ju varit tidsödande att ringa upp alla 20 och prata med var och en...

Jaja... Messenger har ju också funktioner för till exempel skrivbordsdelning och för att skicka filer till varandra med mera. Som lärare anser jag att man kan ha stor nytta av messenger genom att kunna kommunicera med elever som har varit sjuka etc och missat undervisning. Detta genom att man kan skicka material till dem personligen (istället för att skicka en klasskamrat) så att också dessa kan ta del av undervisningen de har missat.

Det var några rader från mig...

Over and out
God morron leiake.
Jag använder Messenger ibland. Tycker att det är segt och man loggas ut ibland.
Anledningen till att jag har den är min son:)))
Han skulle kunna sitta dygnet runt tror jag om han fick.
Alla ungar pratar visst där istället för telefon.
Fattar inte riktigt...

Jag använder mest om jag ska skicka filer eller liknande.
Fast då är Skype mycket snabbare och bättre.

Jag kan "prata" ibland med ett par som jag har kontakt med via nätet, men inte så pass privat så man använder telefon.

Men det är inte ofta.

Fibblan
Annons
Fördelen med både Skype och Messenger är att man sparar in en hel del telefonsamtal. Dessutom så ser man när vännerna är uppkopplade och då kan man skicka ett kort meddelande, har man inte tid att svara så markerar man det. Ringer telefonen så går man automatiskt och svarar fast man kanske står vid spisen och inte har tid.
klart man använder messenger
Man går ju inte och samlar in telefonnumer, det blir för jobbigt.
Det är ju t.e.x mycket enklare att skicka ett medelande till alla att det blir grill än att ringa var och en.
Men varför använda skype när man kan prata med sina polare i msn. Bara och köpa ett headset, men när man redan är i gång kan man ju också köpa en webcam, så kan man se varandra
Näe, för webbkamera! Då måste man ju vara nykammad!!!


Nu såg jag att min lilla dam loggade in på Messenger, damen i fråga är 83 år. Nu ska jag önska henne godmorron
Det har tydligen sitt berättigande i alla åldersklasser,men jag
kan ju läsa mellan raderna,att man kan kommunicera på många
olika sätt,och då är det ju bra med valmöjlighert,givetvis.

Men om jag vill ha ett,snabbt, korrekt meddelande ,utan missförstånd
och trubbel,så är ett ju ett telefonsamtal oslagbart.Håll med.
Hur många SMS,e-mail och Messenger,har jag inte svarat:
"Jag ringer om en minut"För jag är osäker,på innebörden.

Skall jag skicka papper eller foto,så finns ju ett flertal alternativ,
och visst är det bra.Kanon.

Men hur många använder SMS ,E-mail,messenger,när man skall påkalla
ambulans eller läkarassistans.Ingen antar jag.He,he
Visst börjar du bli LITE gammal leiake

Inte blir det ofta inte, då jag skickar snabbmedelande så använder jag ICQ men jag har tillgång till båda.

Men nog tror jag det beror på åldern här också för det är inte så vanligt bland mina bekanta att dom finns tillgänglig på ICQ.n, dom har väl annat för sig och en del har inte ens dator.

Har försökt fostra dom till att ha prog igång men det funkar illa.
Jag har en kontakt som jag messar regelbundet med.
Nog känns det mera personligt med ett telefonsamtal och sedan har man ju mailen
Jag avänder Messenger men vad är Skype ? Är det typ samma.En fråga till på en del här på forumet har en liten gubbe före sitt namn vad betyder den.
Wilma. Skype är ett program där du kan ringa till andra som har Skype. Man kan även chatta med Skype. Man kan också skicka filer över Skype. Om du har bredband eller ADSL så kostar det inget att ringa inom Sverige. Skype finns att ladda ner gratis från Internet. Jag använder ofta Skype att ringa med. Jag ser när mina Skype-vänner är inloggade och då kan jag ringa dom. Det funkar ganska så bra med mikrofon, men det bästa är ett headset, finns billigt att köpa på Tekninkmagasinet.
Om du har en e-mail-adress så kan jag skicka en inbjudan till dej om Skype, sen är det bara att du övertalar dina Internetvänner att dom också laddar in Skype.

Den lilla gubben före namnet här på Forumet betyder att den personen har en bild i sin profil.

Hör av dej igen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem