Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Digitalkamera Olympus SP-500 UZ

Digitalkamera Olympus SP-500 UZ

Min Canon Powershot S20 kamera har pajat
Är det någon som har erfarenhet av denna kamera.
Olympus SP-500 Ultra Zoom Black

Jag vill absolut ha en med sökare och 10X zoom tilltalar mig
Antal svar på detta inlägg: 6
Kolla om du hittar något läsvärt på www.cyberphoto.se. Jag hade stor nytta av den sajten när jag skulle köpa kamera. De hade testbilder som var tagna med de olika kameramodellerna så man själv kunde jämföra kvalité och så vidare...
Ska du köpa en kamera med 10Xzoom så är mitt råd - den ska ha bildstabilisering annars får du suddiga bilder.
Andreas länk rekommenderar jag också. Det är fotokunnigt folk som jobbar där och deras tester/omdömen är värda att titta på.
Lycka till!
Tack för tipsen
Jag har varit in på webben o kollat bl.a. den sidan. Det är ju till och med ett lokalt företag för mig.
Har varit runt på stan idag för att försöka få provhålla den kameran men den fanns inte hemma.
Hemkommen skruvar jag lite i min trasiga kamera men lyckas inte se något jag begriper.
Lite irriterad dunkar jag kameran HÅRT i skärbrädan och........... Hipp hupp........ kameraurslingen blir till sig
Funkar fortfarande efter ca 20 bilder.
Spännande att se hur länge det går.
Ingen reparationsmetod jag brukar rekomendera

Jag får spara pengen en stund kanske, extra utgifter är väl sällan välkomna
Annons
Har du kollat om det finns firmware? till kameran?
Om det finns så ladda in den!
Tänk på att minneskorten till Olympus är dyrare än till övriga kameror.
Jag har själv nyligen köpt en Canon Powershot S3 IS. Den är ju lite större än din föreslagna Olympus, men vilka foton den tar. För att citera Digital Foto "Vissa av våra utomhusbilder uppvisar en sådan detaljrikedom att vi nästan blir rörda".
Jag kan bara intyga att kameran är otrolig. Enda minustecknet är den sk optiska sökaren som är lite simpel, men lita på kameran och tryck av.
PerAsk
Jag har tittat på lite olika kameror men ekonomin begränsar som sagt vad jag kan köpa.
Nu hoppas jag förstås att "skärbrädsdunken" ska klara den ett tag. Jag förstår att det ska till mycket tur då men hoppas kan man ju alltid.

vanheden

Menar du att det kan finnas ny drivrutiner till min Canon PowerShot S20.
Kan man isåfall uppgradera den på nåt sätt. Det här är helt främmande för mig som du kanske förstår.
Låter väl inte troligt att jag skulle kunna dunka vett i kameran om det var drivrutiner som spökade, eller vad säger du

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem