Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Uppdatering av sidan

Uppdatering av sidan

Tillhör en av de nya (sidan är bra), och undrar om sidan går att uppdatera automatiskt eller om man själv måste gå in och uppdatera för att se om det ha kommit in några nya inlägg.

Jag har den alltid öppen som en flik i firefoxen och bläddrar hit då och då under dagen, och tänker då, att här händer inte mycket, troligtvist då beroende på att jag inte ha uppdaterat sidan.

Om det är så att den inte gör det automatiskt, så undrar jag om det går att fixa på något sätt.

Jag hoppas att ni förstå vad jag menar.

Mvh

Devonrex
Antal svar på detta inlägg: 4
Hejsan. Första sidan, dvs startsidan uppdateras automatiskt var femte minut. Där får du alltså hela tiden de senaste nyheterna serverat och kan enkelt spara den sidan som en flik i Firefox. De andra sidorna måste man däremot själv klicka uppdatera om man vill se om det har kommit något nytt.

Själv har jag alltid startsidan liggandes för då ser jag alltid de senaste nyheterna ,em också alltid det senaste forumsinlägget. Sedan kan man gå in i forumet och klicka på senaste inlägg i forumsmenyn så får man en översikt över det senaste som skrivits. Hjälper det?
Hej Devonrex ! . . Jag är nästan 100% säker på att du måste uppdatera sidan om du vill se den senaste versionen. . Det som ligger kvar och visas på skärmen är den senast hämtade versionen av sidan. . Det är ju samma sak med t.ex. Hotmail-inkorgen. . Om man inte har uppdaterat den sidan på den senaste timmen så vet man inte om det har kommit några nya mail sedan man tittade på sidan senast.

Så är det nog bara och det får vi nog finna oss i.
Där ser man, jag hade helt fel när det gäller själva startsidan.
Precis som Daniel skriver så uppdateras den (själva startsidan)
automatiskt var femte minut.
Annons
Tack för hjälpen.

Det är F5 som gäller.

Mvh

Devonrex

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem