Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Midsommarfirande

Midsommarfirande

Jaha så var det snart midsommar igen med dans kring stången och ny-potatis, sill o gräddfil, jordgubbar med glass, mums vad gott det ska bli. Det är något speciellt med midsommarmaten även om det äts sill under andra högtider, det måste vara ny-potatisen o jordgubbarna som gör det.
Vädret, ja det bruka vara kallt o regnigt här nere i Skåne men i år har de lovar varmt o soligt så jag håller tummarna.

Brukar ni fira traditionella midsommar eller ni hittar på nått annat el kanske inte alls firar.
Det skulle vara kul att veta hur ni gör här på IS.

Själv firar vi med mat o vänners sällskap, ibland är vi själva jag o gubben. Oavsett vilket så firar vi inte lika mycket längre.

ÖNSKAR EN GLAD O TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA HÄR PÅ IS
Antal svar på detta inlägg: 5
Hoppas att ni får en trevlig midsommar , själv ska jag arbeta den natten , så vi får se om man hinner äta lite sill o potäter , men bäst o undvika nubben kanske när man ska arbeta :)
Glad midsommar själv tozza!
vi äter sill och ny potatis avslutar med jordgubbstårta och kaffe.
nubben fins med den och.
Vi delar på oss i år.
Sambon ska till Rendahl i Norge och flugfiska. Det är något han gjort varje midsommar under många år.
Jag väljer att stanna hemma och åka med sonen till en väninna och hennes familj.
Blir att äta Sill och Potatis men oxå kokt Lax.

GLAD MIDSOMMAR alla på IS.

Fibblan
Annons
Gubben håller på att gräva ner polen hoppas den blir klar.Då blir det polparty.om vädret är bra.God mat är ett måste.
ja jobbar me djuren å tar de alltjämt lugnt på midsommar

GLA MIDSOMMAR PÅ ER ALLA IS:ARE

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem