Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Gammla tidnings rubriker

Gammla tidnings rubriker

Halloj alla isare! Var kan man hitta tidningsrubriker mellan åren 1970-1979? det är i svenska tidningar jag söker.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Det är svårt att hitta något men jag har varit inne på dom länkarna som du göcke hänvisade till där var det svårt att leta jag åter kommer
med rapporter så fort jag har hittat något intresant just nu är det för varmt att sitta vid datorn.

Det här svaret har inte direkt med frågan att göra men som ett exempel kan jag referera till något som Norrbottens Kuriren har haft i många år. . Men just nu har det tyvärr slocknat.
Det var länkar till sidan "För 50 år sedan". . Där kunde man läsa 50 år gamla tidningsartiklar och komma ihåg många händelser från den tiden.
Jag har mailat till Kurren och frågat och fått svaret att förmodligen kommer det igång igen med "För 50 år sedan", men de kan inte säga när. . . Jag håller tummarna och hoppas att det kommer igång igen.
Om några andra (förmodligen norrbottningar) är intresserade så maila ni också till Kurren och fråga. . Det skulle kanske hjälpa om de förstår att fler gärna vill ha tillbaka "För 50 år sedan"

Ytterligare lite i samma ämne. . Om Kurren får igång sitt "För 50 år sedan" kan ni i övriga Svedala kolla på det och sedan tipsa era lokala tidningar om ett lite roligt och intressant inslag som även de skulle kunna dra igång. . Om ni nu tycker att det är intressant.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem