Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ramminne

Ramminne

Jag måste säga att datorer är underverk.Uppgraderade min med
nytt minne,och en minut efter ,går jag in och tittar på om det
funkade.

Man kör Start/kontrollpanelen/System, och där längst ner på
sidan står den nya Ram-minnet,snyggt och prydligt.

Förbluffande!!
Antal svar på detta inlägg: 8
Själv tycker jag att mitt minne bara blir sämre och sämre, ibland tom tappar jag det.
Kan Du uppgradera mig också, leiake ?

Minne kan man aldrig få nog av...jag kör idag med 1,5 Gb och ibland upplever jag det som otillräckligt.
Tittar just nu runt efter en ny dator och det kommer att installeras mycke RAM...tar bara ett par år så kräver spelen så mycket mer, så det är lika bra att ta till rejält om man köper nytt.

Förresten...nån som vet en bra datorlåda med 3 st 5,25" uttag och plats för åtminstone 4 HD. Ska helst inte vara för stor låda heller.
De jag hittat är antingen metern höga eller så har de bara 2 st 5,25" platser. Självklart ska lådan helst isolera ljud bra också...

//Breeze
Jag kör med Antec Sonata funkar bra för mig finns plats för 4 st hårddiskar i 4 st 3.5" fack, sen har den 2 st 3.5" fack i fronten och 3 st 5.25".

Det som krävs om du ska ha mer hårddiskar i den rä en extra 120mm fläkt, men det finns ju o köpa överallt.

Finns även färdigskuren ljuddämpning till den om man inte köper en sådan emd det inkluderat.

Tror senaste modellen av den lådan heter Antec Sonata II. vet itne riktigt vad det är för skillnad tror bara nätagget är uppgraderat.

Men köp den itne om du flyttar datorn ofta för lacken är känslig för repor det är svart pianolack på den.
Breeze!

Du är ju bara 43 bast.Det låter oroväckande.Men mellan raderna
har jag förstått,att du är stressad.Det gör att hjärnan inte hänger
med.Du kanske skulle försöka att dra ner på tempot,så får du
minnet tillbaka.

Detta är det enda sätt,jag kan hjälpa dig med.Någon annan
uppgradering,har jag inte på lager.
Annons
Breeze: komihåg att XP bara klarar av 2 Gb ram, så det spelar ingen roll hur mycket mer du "trycker" i!
Noflo...
Det visste jag inte ! Är det säkert, för det har funnits slots tillräckligt för 4 Gb RAM ett bra tag nu.
Och jag som tänkte fixa ny dator innan MS Vista kommer, och maxa RAM minnet.
Finns det ingen Patch, uppgradering eller nåt som löser det ? Det var ju så med Hårddiskarna också...de kände ju inte igen mer än upp till 134 GB eller nåt tror jag det var. Och nu sist så hittade inte XP mina nya blänkande S-ATA hårddiskar om jag inte hade SP2 installerat. Det måste väl gå att fixa ändå...RAM minnet...

Rob...
Jag ska titta lite närmare på den där lådan...verkar vara ungefär vad jag söker. Jag bryr mig inte speciellt mycket om hur den ser ut i övrigt då det är insidan som jobbar. Såklart vill man ha ett par lättåtkomliga USB & Firewire uttag samt till ett headset.

leiake...
Visst är det så, minnet har börjat svika och det är något oroande. Jag antar att stress kan vara med i problembilden, så man ser fram emot semestern nu...och i år ska jag faktiskt ta mer än 2 veckor, jag tänker smälla till med hela 3 veckor i en följd....det var nog en sådär 15 år sedan man hade en sån luxuöst långtsträckande ledighet.
Då har jag bara en sak till jag önskar som jag skrev i min profil...en rutig fodrad skjorta med fickor på sidorna....kan Du ge mig ett tips var jag kan hitta en sådan vore min lycka total !
Ha det gott....//Breeze
Breeze !

www.wildo.com har skjortor du surrar om.Är du lycklig nu.
fingemang leiake....en sån som Mulhouse Skjorta var det jag letat efter...har bara hittat såna med enbart bröstfickor. Synd bara att den endast fanns i marinblått bara....

...nu är jag lycklig leiake....har inga större krav än så, vet du.

//Breeze
Marinblå,med beige inläggningar,skitsnyggt.

Angående Ram-minne,så har du nog rätt att Windows 2000/XP,
klarar 4 Gb. 2 GB till program+2 till något jag glömt.Men jag tror
det kräver plats för 4 st. kort,så det verkar totalt knas,med så
mycket.

Det är som att ha en bil med 4000 hkr,när kan du använda den,
mer än att imponera på grannarna.Trycker du på gasen,bryter du
nacken.He,he

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem