Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sover alla?

Sover alla?

Är någon vaken? Sitter som ett fån här och väntar på att kunna sova.
Ryggen och jag är ovänner i natt så nu har jag fått ta till storsläggan i pillerform:)
Problemet är bara det att jag måste somna så fort som möjligt innan tabletten verkar för mycket...annars kan jag inte sova alls utan får som hemska mardrömmar i halvvaket tillstånd.
Dilemma? ja.
Tar bara hjälp av piller när inget annat funkar och det är bra att dom finns men jag tycker biverkningarna är hemska.

Ja, vad ville jag med detta då?
Bara lite pratsugen:)

God natt Fibblan
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hoppas att du kan somna nu.
För mig själv så är jobbet inte färdigt ännu.
Lite skönt att se att man inte är "ensam i natten":))
Så du jobbar så här dags?
Ibland så skulle väl dygnet behöva fler timmar än vad som finns kanske.
Jo sömnen börjar göra sig påmind nu så jag drar snart täcket över huvudet

Sov gott

Fibblan
Fibblan, Jag är vaken. Har fikat och rökt dagens första cigg.
Har samma problem som du. Alltså en rygg som inte vill lämna mej ifred ibland. Jag tar också piller i nödfall. Brukar vakna vid 4-tiden sen är det stört omöjligt att somna om, tur att datorn finns!!
Annons
Joanna: Ja det är en väldig tur. Det blev ingen sömn här, klippt omöjligt när jag tagit medecinen.
Men hellre vaken än att ryggen skriker.
Fast det är lite som pest eller kolera:)

Så nu sitter jag här igen fast med en god kopp kaffe så snart piggar jag väl till.
Synd att ni inte fick er sömn, men den kommer kanske senare.
Jag skall ta vara på det fina vädret och gå ut och gå lite innan jag
slummrar in på altan.
Ha en bra dag.
Hoppas ni fick någon sömn under dagen o att era ryggar blir bättre så ni kan sova i natt.
Det är pissmög när ryggarna inte vill, ursäkta språket, men men...
Har oxå haft problem innan men det har blivet bättre som tur är.
En liten midsommar till er båda.
tozza, pissmög har jag aldrig hört tidigare.

Har ni som jag? Det är inte bara ryggen som ställer till att nattsömnen blir lidande! Jag har en sambo på fyra ben som använder min säng som studsmatta på nätterna, ibland tror hon att sängen är hennes också , då placerar hon sig mitt i sängen så det är tji att vända sig. Hon är döpt till Myran , väger ca 4 kilo och är en Kinesisk nakenhund, MEN hon tar plats som en ------- när hon är på det humöret!

Glad midsommar och tänk på att roligt kan komma till helgen!

Joanna: Ett roligt ord va, det är ett skånskt slangord eller rättare sagt malmöitiskt ialla fall "lokalt". Jag tycker det beskriver något som inte är bra utan att ta till svärord. Kan oxå sägas pissemög el skit mög eller att det är mögit, det är svårt att översätta till rikssvenskan.

Jag har oxå en fyrbent vän som bruka hoppa upp i vår säng när vi sover, han är lång så när han lägger sig helt utsträkt ska man vara glad om man får plats på en hörna.
Skulle det sen åska så kryper han upp bakom huvudet o gör sig jätteliten så han får plats, han är väligt rädd för åska.
Jag ligger ensam i sängen,men gubben har 3 hundar i sin säng han muttrar varje morgon.En på benen en ryssmössa en efter sidan.Jag har sagt nej till hundarna en gång dörför kommer dom inte till min säng.Så jag sover jätte bra Det är inga små hundar labradorer

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem