Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Testar radbrytning

Testar radbrytning

På förekommen anledning,har jag försökt att rätta till min radbrytning
men utan att lyckas.Detta är en test,som jag prövar,med en annan
webbläsare,då jag tror att det är där felet ligger,och inte i mitt huvud.

Ni vet väl att mannen har tre huvuden:

1. Ett huvud längst upp,som aldrig vill.

2. Ett struphuvud,som inget vill.

3. Längre ner,ett huvud,som gärna vill.
Antal svar på detta inlägg: 10
Det var inte webbläsaren heller.Men den var rätt så rolig,den nya
webbläsaren.He,he

Undrar var alla fantasier kommer ifrån.

Till moderatorerna kan jag upplysa om att radbrytningen är perfekt,
ända tills förhandsgranskningen,kommer in i bilden.Då hoppar det
hit och dit.Som Wilmas hundar,skulle jag tro.He,he
vad kör du för upplösning
Pensionärsställning enligt Joanna. 800x600.

Du gav mig en ide,jag byter till högre,så får vi se.Återkommer.
Annons
Nu skall vi se om våran Göcke,har kommit på knuten,Jag skriver nu
lite obegripligt så får vi se.

kasdvklsd aslifa lljslasflasljff aslfalfljf aslfjafljas f ljlsaflj saflaflajfllaslasfljsaljf lslsls saljslflasflsaflllll fsllls jjslas fjll sflals sfllsjflj salsafl flasfljjaslfljlsflfaslasll safllfasl sflfaas safllasfl afslasl lllaaasf asllasflafls aslfalsf aslfalsfll aslfjfjslafsflj fsallll sfaf lalalllll
Där satt den.Du är en pärla Göcke.Tack!
visste detta hela tiden
Nu förstår jag också hur det kan bli om man använder sig av 800x600 resp 1024x768.
Leiake - man lär så länge man lever. Ursäkta min kritik tidigare. Tur att vi har Göcke!
hopp hopp du är inte klok leiake,men jag gillar dej.Jag får alltid ett gott skratt när jag läser
leiake och Wilma ! Skulle ni kunna lägga in ett mellanslag (ett tomrum) efter en punkt eller ett kommatecken. Då blir det mycket lättare att läsa den text ni skriver.
Själv brukar jag skriva . . Och sedan börja nästa mening för enligt standard ska det bara vara "ett" mellanslag efter en punkt som avslutar en mening. . Men det må vara hänt. . Eftersom jag vill göra texten och de olika meningarna mer lättlästa.
Vill man starta ett nytt stycke räcker det ibland inte att flytta ner markören en rad genom att trycka på "enter" en gång. . Man måste hålla nere shift-tangenten samtidigt som man trycker på "enter". . Men av någon anledning är det inte alltid nödvändigt att hålla nere shift-tangenten samtidigt. . Varför vet jag inte.
axe; Det finns dom som säger att det skall vara ett mellanslag innan punkten, så här alltså . Men om jag inte minns fel så ska det vara ett mellanslag efter punkten, precis som du skriver .....så fick jag lära mej i skolan.

Angående nytt stycke så gör man det genom att klicka Enter,
Radbyte gör man genom att hålla nere Shift och Enter. Om man jobbar mycket i Word och använder sej av "Dolda tecken" då ser man skillnaden. Ett Enterslag ser ut som en not, ett radbyte blir en pil. Om man jobbar i FrontPage så ser man skillnaden direkt man skriver. Klickar man Enter i FrontPage så blir det nästan en blankrad mellan raderna, håller man nere Shift och Enter så kommer raden direkt nedanför. Fast av gammal vana så kör åtminståne jag enbart med Enter när jag skriver vanlig text, om jag ska göra något avancerat förståss, då har jag alltid knappen "dolda tecken" aktiverad!

Svårläst och svårläst....man lär sej efterhand hur folk skriver, jag har inga problem att läsa Wilmas och leiakes inlägg. Kör på ni!!

Håller med dej Wilma, man får ofta ett gott skratt av leiake.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem