Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Är detta bra marknadsföring?

Är detta bra marknadsföring?

Har ett företag som tillhandahåller webbtjänster och webbsidor. Ska göra en helt ny webbsida för företaget och kommer att gå ut med ett erbjudande om att man får 400kr om man tipsar en vän om mitt företag, och om den personen sedan ifrån köper en webbsida.

Är detta bra marknadsföring tro? Kommer det att kännas oseriöst på något sätt? Vilket intryck kan potentiella kunder få?
Antal svar på detta inlägg: 4
Istället för att starta trådar i forum lite varstans fokusera på att göra bra ifrån dig i dina webbproduktioner så kommer ditt goda arbete få folk att rekommendera dina tjänster av sig själv förutsatt att du nu gör ett bra jobb.
Ja det låter väldigt oseriöst. Jag som jobbar i branchen skulle få intrycket av att något inte stod rätt till.
Jag och min make arbetar i samma bransch, men skulle aldrig göra så.
Vi är ju rätt "ålderstigna" men har en hel del erfarenhet och beklagar om Du, John_Melin, försöker marknadsföra Dig på detta sätt.
Annons
Hehe ingen behöver beklaga sig över mig. Jag marknadsför mig inte såhär, försöker bara ta reda på hur folk skulle uppfatta det.

Om man möjligtvis skulle lägga upp det på ett annat sätt, att man får ett presentkort eller liknande. Det bästa vore ju om både den som tipsar och den som blev tipsade tjänade något på det.

Vistaprint har ett liknande erbjudande som går ut på att man tipsar en vän så tjänar man en slant. Det företaget är ju inte litet precis och borde ha någorlunda koll på vad dom gör i alla fall.

http://www.vistaprint.se/vp/ns/splash/splash_friend_refer_a_friend.aspx
?xnav=foot

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem