Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Förkortningar och tecken

Förkortningar och tecken

Vad tycker ni om alla förkortningar och tecken på IS Forum.För min del,känns det besvärande.

Det måste räcka med svenska,och dom smileys,som Daniel har
godkänt,annars blir ju Forumet obegripligt.

Får höra ,vad ni tycker,ute i landet.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

, Leiake har sitt HeHe eller HaHe

Jag är iponerad att leiake har hittat en sida som samlar en del
förkortningar. men som i alla dessa fall så använder man dem ju
med urskiljning. använder man dem som Leiake gör så går det inflation i utrycket. och man tycker att det kan man vara utan.

tecken smileys har funnits i minst 25år som jag har använt dem.
har ni inte sett dem tidigare så är det bara att beklaga att ni ligger så långt efter i tid.
Ni har med andra ord lite att ta igen.

det handlar inte om då och nu eller vi eller de.
det handlar om att vi skall kunna förstå varandra över de
generations gränser som finns just nu
och en tecken smiley eller grafisk smiley är härlig att få.
om den är vänlig.
det är precis så härlig att få som ett mvh i slutet på ett brev.
Göcke: Vem blir upprörd? Inte jag ialla fall.
Jag har ingen aning om hur länge smileys i ord el figurer har funnits.
Jag har inte haft data i 25 år, bara i 10 år, ok det är oxå ganska länge nu när jag tänker efter.
Det handlade inte om vad jag vill eller inte vill. Jag tycker inte alls att det är ett dugg konstigt med olika tecken el smileys bara att det tar tid att komma på vad de betyder för det finns ganska många o inte bara vanliga tecken för känslor utan även många konstiga förkortningar för ord.
Vem har sagt att det bara är ungdom som använder dessa, jag menade bara att för dem kommer det naturligt eftersom dem oftast har haft tillgång till data sen de var små.
Jag lärde mig data först när jag var 40 år o då hade vi inte internet, det kom först senare.
Vilken lista är det som du menar, den har jag missat om den har varit nu. Jag blev medlem i IS i år.
Alla kan inte tycka lika i allt o jag tycker det är roligare att läsa vanlig text med det menar jag inte att man inte kan lägga in figurer el tecken bara det inte blir för mycket av tecken för då blir det ingen handling i det som skrivs för mig.
Jag tycker inte att det är ett problem här på forumet, fattar jag inte hoppar jag bara över det el gissar vad tecknen betyder.

Joanna: Skönt att det är någon som förstår vad jag menade.
Göcke:

Nu ska jag sova. Varit och hämtat sonen i Motala Vätternfestivalen.

Jag är glad att jag får använda mina förkortningar.

God natt på er..räkna nu får och inte förkortningar *S*
Annons
Göcke, jag håller med Wilma. Vi är väl inte upprörda! Vi ventilerar våra åsikter i denna intressanta tråd. Några tycker si och några tycker så. Det är ju så det ska vara i en diskussion, att lyssna på varandras åsikter. Det tycker jag vi har gjort i den här tråden!!

Fibblan, använd dina förkortningar som du brukar, det stör inte mej så länge dom inte blir för många. Fast om ett inlägg innehåller för många förkortningar så gör jag som Wilma, fattar jag inte så gissar jag, eller hoppar över inlägget. Och det kan ju också vara synd!!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem