Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

powerpoint eller skärmsläckare

powerpoint eller skärmsläckare

Hej, vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med en liten klurig sak.
Ska hålla ett fördrag på en mässa. Ska jobba med bilder i powerpoint. Visar då olika bilder för olika intressenter. Men när det inte finns några kunder så ska det rulla en film på skärmen istället. Min film är wmp-fil, som går i ca sju sekunder. Man måste ju på något sätt kunna få den att rulla på hela tiden tills esc trycks ner, eller? Och hur ska jag få allt att funka.
Skulle bli jätteglad för ett snabbt svar.
Mvh Tina
Antal svar på detta inlägg: 10
Om du spelar filmen i Windows media spelare är det bara att
tryck Ctrl + T , så går filmen om och om igen !
Kör i gång filmen enligt ovan låt den sedan stå och rulla, öppna sedan din Powerpoint presentation, växla sedan mellan programmen med tangent kombinationen Alt+Backtab (vänster om Q )
Eventuellt måste du trycka Alt+Enter när du kommer till filmen för att visa den i helskärm !
Backtab?

Den knappen heter bara Tab
Annons
kallas Backtab om man håller inne shift samtidigt som Tab för att tabba tillbaka
he he he hoppas det går bra....he he he
Tack för hjälpen. Jag får köra den i mediaplayer och lägga en händelseknapp i presentationen. Det är ljud i filmen också så den går inte att ha igång samtidigt.
Det är bara det att jag inte ska ha något tangentbord tillgängligt heller utan bara en förlängd mus.
Måste bara komma på hur man får mediaplayern att vis helskärm med bara musklick.
Om inte jag minns helt fel är det la bara att dubbelklicka på bilden i Mediaplayer för att få helskärm..
Du kan högerklicka och välja helskärm. det är beroende på mediaspelarens version om man kan dubbelklicka fram skärmen eller inte.

sen heter det tangenter på tangentbordet...knappar på skärmen..
Du kan högerklicka och välja helskärm. det är beroende på mediaspelarens version om man kan dubbelklicka fram skärmen eller inte.

sen heter det tangenter på tangentbordet...knappar på skärmen..
Usch... så många messerschmitrar !!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem