Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

63-åring födde barn

63-åring födde barn

Hur tänker man när man skaffar barn när man är så gammal.När barnet är 10år är hon 73.Jag fick mitt sista barn när jag var 39.När jag fick honom fick jag ångest att han skulle få gammla föräldrar.Jag tycker att det måste finnas en gräns för barnens skull.Det måste finnas en mening med att kvinnan kommer i övergångsåldern.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Wilma, jag håller med fullständigt! Jag var 36 när jag fick min flicka och tyckte väl att jag var lite halvgammal. Fast å andra sidan så ser min dotter till så jag inte "gummar" till mej, om du förstår hur jag menar.
Visst är det nån mening med övergångsåldern, fast det konstiga är att gubbsena kan producera barn i väldigt hög ålder.
Wilma !

Hon har nog råd,med en snäll barnflicka,om krafterna skulle tryta.
Enligt dig så skulle jag inte få leka med min mormor,när hon var
70 år,och jag 10.Hon kunde gå sönder när hon fick en gunga
i huvudet,eller ramlade ner från klätterställningen.He,he

Den här tanten,har önskats sig ett eget barn i hela sitt liv.Skall vi
missunna henne det.Så elaka kan vi inte vara.

Du har ju 4,så du kan inte stava till barnlöshet,och hur det känns.

Själv tycker jag nog,det är lite överdrivet.Hon kunde ju adopterat
i tidigare år.Men vi vet ju inte hennes öde.
leiake det är inte kvinnan jag tänker på utan barnet som ska ha en så gammal mamma.Till slut om alla väntar för länge med att skaffa barn så kommer en del barn aldrig att hinna träffa sina mor och far föräldrar.Nu när man är för gammal för att sätta barn till världen så går det lika bra med hundar lättare att fostra än trosiga ungar
Annons
Modern ska orka oxå, för krafterna tryter med ålder hur gärna vi än vill vara unga så måste man någonstans inse att åldern tar ut sin rätt. Är hon 63 så finns risken att hon inte får uppleva barnets hela uppväxt och nu är det säkert någon som säger ja men det kan hända något även när man är ung som gör att hon inte får uppleva sitt barn växa upp, jo visst det kan det men hur stor är sannolikheten att en yngre mamma dör av ålderrelaterade orsaker.
Okej, vid 63 kan hon vara pigg o kry men att åldras kommer fort i den åldern.
Sen är det lite annorlunda när man är mormor el farmor vid den åldern, bli man trött är det bara att lämna över barnet till föräldern o naturligtvis ska man både leka o annat med sitt barnbarn. För det handlar inte om att man är skör o kan gå sönder.
Visst vi vet inte hennes bakgrund varför hon väljer att skaffa ett barn i den åldern men jag håller med Wilma o Joanna det är alldeles för gammalt.
JAg tycker det e oansvarigt att skaffa barn så sent. Som sagt man ska orka med att ta hand om det och det blir ju inte lättare i och med att barnet blir äldre. Trotsiga tonåringar vet man ju hur dom e!

I min sons klass gick det en flicka som hade gamla föräldrar. Hon red hos oss. Hon var ju tvungen att åka hem skapligt för att hjälpa mamman att bada pappan Hon fick ju inte en chans att vara barn ordentligt själv utan var tvungen att hjälpa till att sköta sin far som var över 70 år, mamman var tre år yngre, flickan var 10 år. När hon var 15 år dog pappan och 2 år efter blir mamman sjuk och dör. Jag har fin kontakt med henne ännu och hon har pratat en del om det att ha gamla föräldrar. Hon har sagt om hon kunde få välja själv så skulle hon ha samma föräldrar fast hon vill ha dom yngre! Hon har flera gånger sagt att hon har missat en hel del i sin barndom pga att hon haft sina gamla föräldrar att ta hand om.

Om man saknar barn när man kommit upp i åren så finns det många som skulle bli jätte glada att få en x-tra "mormor" eller "farmor" för det saknas i många familjer......

Tintin
Konstigt att kvinnan är fertil till en viss ålder 40-45(tror jag),medans
gamla gubbar,kan hålla på med avelsarbete,tills samma dag dom dör.Kolla Charlie Chaplin.Han var väl 85 år,när han fick till det.
Men det var ingen som tyckte synd om hans barn.He,he

Jag hade gärna haft Charlie,till pappa,om jag skall vara ärlig.Han var
så rolig,och tjänade storkovan,antagligen.Åldern hade jag "skitit" i.

Men när en 63:årig käring,blir gravid,då är det väsen.Hur går det
till tro.Får hon titta på snygga nakna killar,så henne hormoner får
ett anfall av vansinne,och börjar lägga ägg i långa banor.He,he
Håller med dig leiake Hon måtte ha käkat anabola eller något!!Stog det hur gammal pappan var?
mrTACO !

Precis könsmogen.Cirka 16 år.Lammkött för tanten.
Hon måtte orka mycket den kvinnan!?
Näe, men pojkar då!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem