Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Samtalsproblem med sin partner

Samtalsproblem med sin partner

Kan man få lite tips hur man ska hantera ens partner när han alltid ska ha sista ordet, och vilka argument man än försöker med så går inget hem.
Försökt vara mild o saklig och tvärtom inget hjälper han har alltid rätt eller så vrider han till att problemet är mitt, vad göra lite tips tack.
Antal svar på detta inlägg: 5
dumpa honom ohitta en ny. han kommer inte ändra sig.
Finns säkert fler sätt. :)
Behandla honom som luft, då kommer han säkert att ägna en tanke på vad det e som gått snett och förhoppningsvis försöka tala med dig om detta. Annars är det nog som Rob säger tyvärr.

När man förlorar en står tusen åter.

Hoppas det löser sig för dig.
Jag håller med Fullast. Prova det eller dumpa honom. Livet är för kort för sådan dummheter,man ska ha det bra./Christina
Annons
Dalkulla!

Har ni en bra relation för övrigt så är nog inte dumpning det första som du ska tänka på!
Fundera istället på varför det låser sig i kommunikationen, det finns något som säger "att det du retar dig på hos andra, säger en del om dig själv". Jag menar inget illa med detta, men i mitt jobb använder jag detta i arbetsgrupperna när konflikterna står högt i tak.
Tack för svaren

Ska prova med luft metoden, den vet jag ger verkan men kortsiktigt, svaret från Seniorita var intressant ska ta mig en funderare.

Tack kamrater

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem