Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Åska och regn

Åska och regn

I går skulle Ni ha varit i Leksand!
Jösses vilket åskväder. På en halvtimme fick vi 60 mm regn.
Och inte bara det, hagel, hagel stora som stenkulor. Det såg ut som det var vinter i vår trädgård. Givetvis krossades alla de vackra blommorna vi och grannarna hade i rabatterna.
Det var ingen rolig syn när ovädret dragit förbi. Ett oväder som tydligen drabbade Leksand hårdast.

Vid brofästet skadades marken, bron fick stängas av, majstänger klövs m m.

Camparna - och de är många - hade säkert inte det lätt på Orsandsbadens camping.
Men tydligen var det lokalt, t ex Dalhalla hade en fantastisk kväll med Robert Wells.

Ett straff för dålig insats i Elitserien i hockey? He, he (Leiake!)
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Poppo: Det har tydligen varit mycket oväder runt om i landet. Vi fick 20 mm regn på ca 20 minuter och det åskade så det nästan var otäckt. Vi bor utanför Söderköping och ca 1km bort fick dom bara 2mm det e ju konstigt va att det kan va så lokalt!
Ha det gott//Tintin
Tintin!
Jajamän, nu är allt bra, många blommor är borta, men det får väl gå.
Bron är lagad, men jag ser många mörka och hotfulla moln just nu. Men de kanske drar iväg under natten. Hoppas jag för alla turister i Dalarna och Leksand - och de är många, jättemånga!!

Bra på många sätt men...........
Ni har nog fått all regn däruppe för vi här nere har bara fått droppar,knappt så att det har märks. Gräset är gult o blommorna hänger, vet inte vilket som är värst inget regn eller för mycket regn???
Annons
God morgon alla!
Nu är det soligt och skönt, inga hotfulla moln så långt ögat kan se.
Hos mig i alla fall.
Nu är det "njuuuuuuuta" som gäller.
Men Ni vet väl att det "snart" - om ca fyra månader börjar snöa igen! Till mångas glädje och andras förtret.
Vi har det bra som får uppleva olika årstider.
Härligt eller hur?

Jag tycker det är bra. Med "väderväxlingarna" alltså,
Och i Norrköping fick vi inte en droppe regn, ändå så regnande det väldigt i Söderköping vad jag läste i tintins mail. Det är knappt 2 mil emellan. Nog är det lokalt alltid. Hett ska det bli idag också säger dom som begriper sej på´t.
Hejsan.
Gillade inte gårdagens åskväder :(( både router och nätverkskort gick sönder....fast det är ju bra med regn...för potatisen.I dag ser det ut att bli väldigt varmt.Dags för beachen ;)
Jag bara väntar på att det ska börja åska och regna för det är så varmt här.29grader i skuggan luften står helt stilla.
Håller med dig Wilma. Det skulle vara skönt med ett riktigt åskväder och regn. Vädergubbarna bara varnar och varnar men i västra Södermanland åker åskmolnen bara förbi.
Så var det dags för nästa oväder. Åska med muller blixtar och hela baletten. Regn/hagel som förstör allt i sin väg.
Visst, vi behöver REGN, men så in i h-e mycket på en gång?

Jag måste få beklaga mig lite.
Tänk om det nån gång kunde va lagom!
Tintin

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem