Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Är du en samlare?

Är du en samlare?

Hej!

Vi har alla våra små hobbies. Jag är en s k samlare, det vill säga att jag samlar på det mesta och har svårt att släppa saker. Mina största samlingar är knivar (helst tillverkade i exklusiva material och handgjorda), armbandsur (mekaniska, inte det där quartz-skräpet) och Ambassadeurrullar (helst från 60-70 talet).

Min fråga lyder således: Vad samlar du på?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Visst ja, glömde att berätta att jag också samlar på Rosa Ljung keramik. Någon annan som också gör det??

EZ
Jag samlar på porslinskatter och min sambo samlar på tidsskrifter gällande frimärken, han är även samlare av frimärken sedan han var ung pojke. Han är nu 78 år så det har blivit en hel del. Samla på
saker ä rkul, men tar en ofantlig plats
Jag samlar på grodor!
Tintin
Annons
Sådana som hoppar ur munnen?

EZ
Lagerström, jag har en del porslinskatter. Den finaste är just en Rosa Ljung. Den är delvis förgylld.

EZ
Jag har väl egentligen inget reelt jag samlar på, för så fort jag har lagt undan något så slänger frugan det...
Det enda jag egentligen får ha ifred är mina CD och DVD skivor med film och annat...men dom norpar barnen istället och repar sönder.

Så...kunskaper inom datorområdet är väl det enda jag får större och större samling av...älskar att klura ut hur saker och ting fungerar, och så fort jag lärt mig något till en gräns där jag är nöjd, så hittar jag ett nytt område att börja experimentera med.
Och det verkar aldrig ta slut...

//Breeze
EZ- En del är såna som hoppar ur munnen Men den bästa av vanliga grodor är en nyckeling med en sockerrörspadda från australien (den e alltså torkad och tillfixad)
Tintin
Jag samlar på rosa elefanter, men jag har inga än för de får inte plats hemma.

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem