Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vanuatu invånare lyckligast

Vanuatu invånare lyckligast

Denna ö ligger någonstans i Stilla Havet,och där bor världens
lyckligaste människor,enligt en färsk undersökning.

Hur mäter man detta,är mig en gåta.Sverige ligger på 119 plats,och
jag är lycklig för den placeringen.Vore värre om vi var sist.Men det
är ju val snart,och då har ju alla partier lovat att paradiset är en
plats,man kan slänga i väggen,mot vad Sverige kommer att bliva.

Jag själv har aldrig fått kläm på vad lycka är.Jag tänker liksom,att
när jag får det så,så blir jag lycklig.Men när jag nått dit.Inte f-n
blev jag så värst lycklig.Livet går vidare,och man vill återigen bli
ännu lyckligare.

Det vore 3vligt,om några olyckliga människor på IS,vågade uttala
sig om hur,man blir lycklig,från att ha varit olycklig.Dom måste ju
veta vad lycka är.Man måste ju först vara olycklig,innan man kan bli
lycklig.Annars finns det ju inget att jämföra med,eller hur.??

Själv är jag,ibland lycklig(eforisk)när jag vinner pengar,men det
varar inte så länge tyvärr.Mitt liv har hittills varit sorglöst och som
dom säger på banken.Du har ju grundmurad soliditet,så du måste
väl vara lycklig.Dom räknar lycka i pengar,men det gör dom tydligen
inte på Vanuatua.(Knasigt namn) He,he

Kom nu inte med att mina barn,och barnbarn är friska,och att jag inte är sjuk,utan det får vara lite nya grejer,som vi inte har hört
förut,annars kan edert inlägg kvitta.Är det någon som vågar???
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Kom på något själv.När jag går från tandläkaren,och har överlevt
en rotfyllning,då är jag överlycklig.He,he
Livet är inte lätt att leva varken för en fattig eller rik person det enda som skiljer där är att den ena får vrida på slantarna om dom finns den andre märker inte hur mycket allt kostar, det finns stålar till allt.

Jag var lycklig en gång i tiden men förstod inte då att livet skulle komma ikapp och allt skulle bli som vanligt ja då försvann den där känslan, om man nu ska kalla det för lycka, men det var när man var ung och gick lätt på livets väg utan några besvärliga tankar, det var så enkelt allt då.

Lycka är svårt att beskriva, men jag tror att en liten bit av lycka har nog funnits i varje människa innan man började se allt annat runt ikring som vi människor har skapat.

Kan berätta att jag kände en enorm lycka när jag för ett antal veckor sedan fick bekräftelse av en person med en kram, (som har en sjukdom som gör att ingen får komma nära) har mött henne i mitt arbete under 4 års tid.
En kram är det bästa man kan ge/få. Det visar äkta lycka!

!
Annons
RED: kattis skrev:
ursäkta mig attjag lägger mig i debatten vad som gäller hur man är lycklig.
Det kan vara så enkelt att barnen sover jag har just avslutat ett idiot arbete och får sätta mig i tystnaden och få luft.Klockan är snart 23 och jag tar mig ett glas rött.Livet behöver inte vara så krångligt , felet idag är att alla är värda så mycket.Gå på gymmet, vara med kompisar vara en super förälder m.m.
Det jag vill säga är om du jobbar hårt och gör ditt bästa,man är bara människa.Gör du bara det så kan du luta digtillbaka och vara lycklig oavsett om du övervunnit en tandläkarrädsla fått ihop pengar till hyran eller får tystnad med ett glas rött.
Tach o hej alla har vi våran såkallad ryggsäck.

Kramis Kattis

RED: ahnmarker skrev :
Ja att vara lyckligt kan nog vara på väldigt många olika sätt.
Mitt kan bland annat vara, precis som du säger, att bara jobba hårt och sedan komma därifrån och bara slappa.

För mig är det också att få lön på kontot och köpa lite saker till flickvännen och hennes grabb och bara få vara med dem och hitta på roliga saker.

Eller som det var mer för några år sedan, att gå och köpa saker till min bil som jag pysslar med.

Som sagt det kan vara väldigt olika... skulle vara kul att veta vad som gör Er andra lyckliga.

Btw, såg att du, Kattis, också bor på Ekerö.. Världen är mindre än man tror.

Mvh Johan
Göcke: Varför kom detta upp i denna tråd??

/Johan
orsaken är enkel.
det är denna tråden som skapades först.
och nu vill jag att ni fortsätter att skriva här.
lycka är kemiska reaktioner i hjärnan som är ägnade att få människor att fortsätta göra saker som på lång sikt tjänar mänsklighetens utveckling - karriär, pengar, prylar, frihet, kärlek, sex, barn, etc.

Det bästa sättet att uppleva euforisk lycka är därför genom att pilla lite själv med hjärnans förmåga att släppa ut dopamin & serotonin.

Den enda sanna glädjen är kemisk glädje.
Det är att få sitta på den afrikanska savannen och pilla sig i naveln och säga - Hej på dig du, till zebran som gick förbi.
Det är lycka, det!
Lycka är $1 000 000 dollar! Nej förlåt, Euro skall det vara nu för tiden. Men det finns inget sånt coolt tecken på mitt tangentbord...
€ = ctrl/alt/5

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem