Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fuskare?

Fuskare?

Så har det hänt igen, eller har det det?

Två stora amerikanska idrottsmän har åkt fast för doping, Floyd Landis på cykel och Justin Gatlin på 100 m löpning.
Är detta verkligen sant, och deras B-prover visar samma resultat, så skall de naturligtvis avstängas på livstid, men skall vi verkligen döma dem innan vi vet sanningen.
Har en känsla att media i sin iver att hitta stora nyheter, är allt för glada att döma i förtid, men som misstänkt är man aldrig skyldig i lagens mening förrän man är överbevisad.

Micke
Antal svar på detta inlägg: 2
Mycket är medias iver att få feta rubriker..

Vad det gäller Floyd Landis var det ju att han hade för högt testoronvärde, något ju kroppen producerar själv för hans del. Läste att det labb som gjort analys har sjabblat analyser tidigare, så vi får se.

Själv skulle jag åka fast för bloddopning direkt om jag tävlade i något. Har ett HB värde på 174 och det får inte överstiga 170 för en idrottsman, tur att jag aldrig tävlat i något.

Men är det dopning å fusk å det kan bevisas, så skall dom straffas ordentligt för det. Finns ingen ursäkt till att fuska.

Misko
misko; Håller med dig helt o hållet.
Doping är skit, fusk ja jag har inte ord för vad jag vill tycka om det.
Men svårt att komma åt tyvärr, fast de har kommit en bit på väg. Fler o fler åker fast o det är bra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem