Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sjuk?

Sjuk?

Det är härligt att läsa och se alla nya medlemmar i IS. Ungdomar och äldre. Det vitaliserar samtalen på IS.

Ibland känner jag det ledsamt, eftersom jag själv får det allt svårare att skriva.

Genom en infektion har - sedan ett par år tillbaka - ett av mina ögon "avlidit".

Dessutom har jag drabbats av Parkinsons sjukdom och är med andra ord stel som en pinne de flesta av dygnets timmar och skakar som ett asplöv.

Men jag lever och har det bra med barn och barbarn, allt tar bara mycket längre tid. Men annars är allt bra. Man får aldrig ge upp, då gör andra det!

Finns det fler på IS som har det som jag?
Antal svar på detta inlägg: 3
poppo, jag känner för dej! Det måste vara jobbigt att dels förlora synen på ett öga, sen bli drabbad av Parkison. Jag såg programmet "Pappa Parkison" på TV i måndagskväll och det är en grym sjukdom. Tårarna kom på mej. Det verkar som om det är vanligast med Parkison hos män, kan det vara riktigt? Det måste vara jättejobbigt med dessa skakningar blandat med stelheten.

Du verkar ha stor livslust i alla fall och kan glädjas åt dina barn och barnbarn.
poppo, så skönt att höra att du inte ger upp utan gör det bästa av din situation. Kan inte föreställa mig hur hemskt det skulle vara o mista synen man kan nog inte det när man har 2 ögon att se med även om det är med hjälp av glasögon. Att sedan ha Parkinson utan på det andra, ja du ska ha beröm som kan hålla modet uppe o inte tappar hoppet. Det måste vara skönt att du har dina barn o barnbarn nära dig.
Efter har läst ditt inlägg så är mina problem ganska små i förhållade till dina, mina händer är uppslitna så jag har svårt att använda dem som jag vill.
Hej.

Det finns en kategori människor, som jag beundrar mer än alla andra, och som ibland får mig att skämmas.

Det är sådana som du, som trots sjukdomar lever ett innehållsrikt och utåtriktat liv. Jag är i samma ålder som du, väldigt aktiv och utan krämpor eller sjukdomar, men saknar den livsglädje som du tycks innehava. Jag har också glädje av barn och barnbarn, och måste erkänna att det är min stora glädje idag.
Jag är säker på att dina barn o barnbarn avgudar dig, det är du värd med din positiva livssyn.

Lycka till

Micke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem