Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Dopingpåsen var vitaminer

Dopingpåsen var vitaminer

Ha,ha! Skall vi gå på den lätta.Sprutor och kanyler.Behövs dom vid
intagande av vitaminer.

Dopingmedeln har givetvis varit gömda i förpackningar med
vitaminer,för att kunna smugglas lättare.
Antal svar på detta inlägg: 3
Hm, vet inte det leiake. Den kemiska analysen visade inga sådana spår.

Det är ganska vanligt i idrottskretsar att injicera långtidsverkande vitaminer.

EZ
Varför då.Springer du fortare med B-vitamin i kroppen.Kanske
du har rätt.Men varför lägga skräpet i en papperskorg.Något
stämmer inte.Min hjärna är inte helt uttorkad,än!!!
Ja, du springer, kastar och hoppar bättre. Det hela har med upptaget av andra ämnen att göra. Det här skulle kräva en hel dag i anspråk att förklara. Låt mig visa en av de enklaste:

För att kunna tillgodogöra dig ämnen som höjer prestationen på sikt, så behöver du s k transportörer. Många av dessa transportörer är vitaminer.

Om du gör som många andra på morgonen: Dricker ditt kaffe, tar en macka och avslutar med ett glas apelsinjuice i tro om att du får i dig halva dagsbehovet av vitamin C så har du precis lurat dig själv.

C-vitaminet förstörs av koffeinet som finns i kaffet. Men vad värre är; även de andra livsmedlen kommer att passera din tarm utan att kroppen har kunnat ta tillvara proteiner och andra vitarminer.

Vitamin C har nämligen en centralt upptagande roll i kroppen. Utan vitamin C kan din kropp inte bearbeta vitamin B (alla former), D, E och många mineraler, metaller.

Sens moral: Vänta med att äta din frukost till ca 20 minuter efter att du har tagit ditt kaffe.

Jag har svävat iväg lite här men bara för att åskådliggöra sådant som de flesta inte tänker på i samband med mat, vitaminer och idrott. Vitaminsprutor är som sagt vanligt inom idrotten. De är koncentrerade, stannar länge i kroppen och oftast är det högre kvalité på dem.

Varför allt skräpet låg i papperskorgen kan ingen vara säker på men å andra sidan: Bor man på ett hotell och vill bli av med saker utan att riskera att bli misstänkt för missbruk av prestationshöjande medel, så hade i alla fall jag gjort en liknande dumpning

EZ

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem