Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny hemsida - Vill någon vara med?

Ny hemsida - Vill någon vara med?

Hej alla! Jag e en pojk på snart 14 år som är ett geni på att programera hemsidor. Jag har jobbat med hemsidor i 5 år och har lärt mig allt på egen hand. På senare tid har jag med börjat med php, javascript, css etc. Så nu känner jag att det är dacks att slå på stort. Något nytt som kan dra till sig besökare. Någon som är interiserad av att va med?
Antal svar på detta inlägg: 5
Vilken sorts sajt hade du tänkt dig?
Vilken inriktnin alltså?
Vincentos - Jag tycker att du först ska satsa på att lära dig svenska språket ordentligt. Stavning, meningsbyggnad m m är på låg nivå i ditt inlägg, detta sagt i all välmening.
Jag håller med Birger. Skall man ge sig ut i den stora världen måste man, trots ambition och ålder, inge förtroende.. Vincentos, du är duktig och inget illa menat men tänk på vad du gör...
Jag önskar dig lycka till!

/C
Annons
Så blir stavningen när man skriver snabbt på en liten laptop... Ett av mina tidigare projekt har varit www.reuvision.com men eftersom b-one helsiket slutade att fungera som det ska så får jag tyvärr stänga den sidan.
Gick in på reuvision.com för att kolla in vad nu detta var för något, men det dröjde inte länge förrän man fick den där oerhört irriterande pop up:en från errorsafe som propsar på att det ska söka genom din dator i jakt på felaktigheter. Går inte att stänga heller om man inte går genom aktivitetshanteraren, och försöker man stänga så startar skiten oavsett hur och var man trycker på rutan.
Mer Malware än errorsafe så får man väl leta efter.

Det är väl inte såna sidor som föreslås, Vincentos....sånt man önskar aldrig sett dagens ljus ?
Vidare...det gnälls ibland här på stavningar och meningsbyggnader, inget som jag fäster mig vid, men Du vet väl att Snabbverk=Hafsverk. (Vad det än gäller, även skriva på en laptop)

Ålder fäster jag mig heller inte speciellt vid..oftast så är de kunnigaste datasnubbarna också bland de yngsta.
Men att som cribbe skrev, ge sig ut i stora världen kräver mer än en talang för något. Och där kommer erfarenheten in...erfarenhet om människors reaktioner, långsiktiga planeringar och erfarenhet om hur affärer genomförs för att bara nämna en liten del...

MEN...någon gång måste man börja, och då är alla nybörjare utan någon erfarenhet !
Dra Du igång dina projekt, men håll dem på en rimlig nivå...det är alldeles för tidigt att slå på stort. Om Du bara visste hur vanligt det är att med den attityden så går snart allt åt helsike och det är något som kommer att förfölja en under en väldigt lång tid.

Börja i liten skala och låt det hellre sakteligen växa med åren, i riktning mot dina drömmars mål...då har Du betydligt större chans att lyckas och tjänar in erfarenheterna Du så väl behöver på vägen, utan att det kanske kostar dig hela din dröm.

//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem