Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Kaos fortfarande i XP!!!Hjälp!!!

Kaos fortfarande i XP!!!Hjälp!!!

Skrev häromdagen ett inlägg där jag får denna blå skärm med meddelande. Testade sedan det som jag fick på tipset, men blev inte så impad då jag inte fick se en logg på om/vad det är fel på!
Nu dök den upp igen... Stog i princip att antigen så var det Software/Hardware problem. Kollade i system men inga konflikter (förutom raid, som jag inte har). Inga konstiga program heller. Har regelbundet uppdaterat Windows. Kör Norton+andra såna program.
detta var tydligen felkoden
0x65536552,0x00000002,0x00000001,0x80538105
fattar nooooooooooolllllll!!!!!!
Har installerat dessa program senaste månaden, kan det vara nåt sånt?
Ad-aware
Registry Mechanic
Spybot
DC++
Har haft problem då datorn var ny med moderkortet, som byttes ut... kan det spöka igen???
Snälla ni datorkunninga som finns där ute... vad kan jag göra???
Antal svar på detta inlägg: 6


Pröva systemåterställning.
Pier , vad är det du inte blir impad av?
du har börjat en ny tråd som tydligen är en fortsättning på den förra där du frågade om scandisk i xp.
du får blå skärm och konflickt av raid som du inte har?.
Om du har en konflickt på någott som du inte har skall du omedelbart försöka att åtgärda detta. !
att ha rätt Drivrutiner är a och o.
då kan m$ ha fel drivrutiner som man får vid uppgradering från dem. eller vid nyinstallation, och det kan vara detta som spökar för dej.
är datorn ny?
får du alltid blåskärm vid ett speciellt tillfälle?
har du installerat någon ny hårdvara i maskinen.?
eller kan du ha lekt med Registry Mechanic så att registret kan vara skadat.
isåfall får du återskapa systemet till ett läge där den fungerade sist.

lycka till
mvh // göcke
RTFM eller gå en datakurs.
Annons
Tjena Göcke, har återställt alla drivrutiner, och även återskapat alla filer som Reg Mec tagit bort (finns backup).
Har inte installerat ny hårdvara, men datorn är ganska ny, 2 mån,
Blå skärm har dykt upp vid olika tillfällen.
Det som inte jag blev impad av var att det inte visades en logg efter jag gjort XP:s motsvarighet till scandisk, med ev lösta problem el dylikt.
Nu ska ju allt vara ok
händer det dock fler gånger blir det systemåterställning
så tack för hjälpen!

Los Lovos kl 04 på morgonen? skaffa ett liv. Till det finns det inga kurser.
Pier , kul att det löser sig till slut. tuta och kör
mvh / göcke
Jag ber om ursäkt, jag är bara så trött på att alla människor ska skaffa sig den ena datorn efter den andra. Gärna "hemmabyggen" det är ju såå mycket bättre än dom där märkesdatorerna.. osv .. bara för att sedan sitta med en maskin för mellan 10-20K som dom inte kan hantera för fem öre.
Det borde helt enkelt vara lag på någon form utav "data-körkort".
Så som du ser var det ingenting personligt, bara så dödligt trött på alla glada amatörer som bara är ivägen.

Själv kan jag inte köra buss, och har heller aldrig kommit på tanken att sätta mig i en buss och börja köra..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem