Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vilken härlig sommar

Vilken härlig sommar

Klockan är nu 23.12 och det är fortfarande 22 grader varmt och vindstilla.

Vi firade min "gube" som fyllt 75 år för ett par veckor sedan.
En härlig dag och kväll med underbart sommarväder. Många av oss trodde då att sommaren snart var slut. Men, det vackra vädret håller ännu i sig.

Ni som är kalenderbitare, när hade vi en sommar liknande den vi har nu?
Antal svar på detta inlägg: 6
Poppo, visst har det varit en underbar sommar, och dessa sköna ljumma kvällar. Jag hoppas att värmen håller i sej ett bra tag till, jag har väldigt svårt för hösten, usch för dessa mörka gråa kvällar som är i antågande. Jag får en släng av depression varje höst.
Kommer ni ihåg vad mycket snö vi hade förra vintern? En gång så hittade jag knappt inte bilen på morronen när jag skulle iväg. Snart är vi där igen
Är inte övrallt dessa kvällar är varma å sköna, att vi som bor några mil söderöver har det kallare är lite knepigt. Vid samma tidpunkt som Poppo hade jag 15° med regn, var inte inbudnade att sitta ute för vid ungefär 18 tiden var tempen bara 13°.
Tycker det är lite märkligt skiljer ju bara ca 45 mil mellan Poppo och mig å det är avståndet i bilväg.
Så jag får hoppas på brittsommar här söderöver, för rotblöta har vi fått så det räcker ett tag och delar gärna med oss av den varan till norra sverige, som tydligen inte fått något regn.
Sverige är långt så det blir variationer, men verkar som det är på bakvänt sätt.
Visst har det varit en fin sommar men här längst ner i söder har vi inga ljumma sommarkvällar för tillfället, hoppas dem kommer igen. Det är regn o åter regn med åska o det är inte lite regn som kommer man skulle kunna tro att det är någon som har öppnat den STORA kranen. Graderna är inte så varma vissa dagar ca 15-18 men de få stunderna som solen tittar fram blir det varmt.
Så njut där uppe i landet så länge det varar.
Annons
Visst har det varit en fin sommar om man ser det från en sida.
Men tänk på alla odlare,som har legat sömnlösa och väntat på regn.
Det måste vara hemskt.

Personligen tycker jag inte om värmeböljor. 20-22 grader och lite
ljumma vindar då trivs jag.

Finns nog ingen som trivs i 30-32 grader,tror jag.Nätterna är ju
rena mardrömmen.Äter sömntabletter som om det vore Non-Stop.
Vi får tacka vädergudarna för sommaren nu håller vi oss friska hela vintern, landets ekonomi kanske blir i balans då! Bara en stilla undran

Skämt åsido jag önskar gärna fler somrar utav denna kaliber som vi haft 25 grader helt perfekt, bada o grilla o gilla läget, det är grejer.

Ha en trevlig Höst allesamman, det är en fröjd att få läsa om allt som ventileras, kunnigt folk som man kan lita på.
Sista sommaren jag minns som var riktigt fin, liknande den vi hade i år var 1992.
Lätt att minnas för det var det året jag träffade frugan...ironiskt nog den dagen (7/9) som det började regna efter flera månaders kanonväder.
(hmm...kan det vara ett ont tecken... )

//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem