Torsdag 16 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Drömmer ni

Drömmer ni

Jag har börjat att drömma nåt fruktansvärt om nätterna. Jag rör ihop saker och ting som jag har varit med om de sista dagarna och det upprepas och blandas ihop och blir väldigt rörigt mina drömmar. Usch, det är riktigt otrevligt! Känner mej väldigt trött och olustig när jag vaknar.
Jag vet att man alltid drömmer men att man inte kommer ihåg sina drömmar. Jag kommer ihåg allt och det är inte roligt. Börjar att fundera på om det blivit nåt fel på hjärnkontoret. Visserligen så har jag mycket omkring mej just nu, så det beror kanske på det. Är det fler som drömmer som jag gör?
Antal svar på detta inlägg: 10
Här har du en till.Men inga riktiga mardrömmar på senare år.
För många år sedan hade jag drömmar som återkom varje natt.
Det var rätt marigt.Man visste vad som skulle komma.

Den är rätt rolig: Jag står på en bro och pinkar ner i vattnet.Jag
ramlar i och sjunker och så kommer det en stor haj och käkar upp mig.Då vaknar jag och skyndar till toa.He,he

Man drömmer tydligen mer på gamla da´r,när man tvingas att
ta vissa tabletter.

Men ibland är det mysiga drömmar.Man blir förbannad när man
vaknar,och försöker somna om.Gissa vad jag dömmer då.He,he
Jag undviker tabletter så länge det går.
I förrgår så drömde jag om att jag bodde på ett skabbigt hotell. Efter en stund så knackade det på dörren och utanför står en karl i bara kallingar, jag röt i åt honom och sa så där kan du väl inte vara klädd när du knackar på hos någon. Då gick han och efter en stund knackade det på dörren igen, samma gubbe stod utanför nu helt naken och började att jaga mej runt i rúmmet och ut på parkeringen, jag var jätterädd! Vaknade helt genomsvett. Har drömt såna otrevliga drömmar flera nätter. Inga trevliga drömmar, bara obehagliga om att jag blir jagad eller annat otrevligt.
Det finns ju trevliga drömmar också, men inte för mej just nu.

Jag har också drömt om att jag var kissnödig och vaknar av att jag sitter i sängen och kissar!!! Fast det var länge sen. Blött blev det i alla fall!

Fast det kanske är som du säger leiake, det beror på åldern. Alla intryck man får på dagen blir en salig röra på natten.
Drömmer gör vi alla det är hjärnan som vilar sägs det, annars hade vi blivet tokiga till slut. Håller med dig att det är jobbigt att drömma mardrömmar, man vaknar o är helt slut, tröttare än när man gick o la sig.
Dagens händelser speglar sig i drömmar el så är du stressad o orolig, viss medicin ger oxå mardrömmar, du kanske är övertrött när du lägger dig o får då en orolig sömn som skapar dina maror.
Försök att varva ner innan du lägger dig om det nu är det som är problemet, förmodligen är du lättpåverkad för tillfället för händelser runt om kring dig i vardagen, du säger att det är mycket om kring dig så det är säkert därför du drömmer maror o inte är det fel på ditt hjänkontor tvärt om hade det varit fel hade du nog inte drömt alls. Hoppas det löser sig o att dina drömmar blir glada o trevliga igen.
Annons
Jag brukar drömma mycket om spindlar, dom är i sängen eller i taket och jag brukar fastna i ett halvvaket tillstånd helt panikslagen springer omkring och dödar spindlar, som tur är sover jag med min sambo som kan lugna mig och övertala mig att det inte finns några spindlar, vem vet vad jag skulle göra annars.
Du kunde kommit hem till mig.He,he

Kom ihåg dig från Borås.Har du fått något jobb.???
Du kan bli bilmekaniker,och byta spindelleder.

Sitter i slutet av ratten,bakom framhjulen.
malin1

Kan du kanske lida av spindelfobi.Det gör nästan alla,även jag.
Men man måste stålsätta sig och ta tag i ett ben på spindeln.
Jag övertygar mig först om att det i Sverige inte finns giftiga
spindlar.Sen går jag till anfall.

Är man utomlands är min metod förkastlig.Där får man nog hämta
våningstäderskan först.Finns visst en som heter Gula Änkan.
Man är död på 5 sekunder.
Drömde igen otäckt härom natten, vaknade genomsvett och satt uppe och tittade på flera matprogram för att rensa hjärnan. Det hjälpte, fast jag blev hungrig och var tvungen att ta en macka.

Usch vad hemskt att drömma om spindlar!Skulle aldrig våga ta i en spindel, och i benet också! Ludet och äckligt, när fy!

Som barn så drömde jag mycket om tigrar som låg under sängen, så länge jag låg precis i mitten av sängen så kunde dom inte nå mej. Gick i sömnen som barn också......jag är nog en orolig själ.
leiake, är inte änkan svart.?
xyz !

Det är mina täta krogbesök,som har satt sina spår.Du har rätt.
Det andra är väl champagne.He,he

www.skansen-akvariet.se/vara_djur/html/spindlar.html - 23k
Ja fy för den lede att drömma om spindlar, alla deras håriga ben, usch.
När jag var barn hände det att jag drömde att golvet gav vika, det blev ett stort hål där golvet var o våningssängen liksom hängde i luften på nått sätt, det var otäckt. Kommer ihåg det än idag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem