Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Musarm

Musarm

46% av dom som jobbar med datorer har ont.Man är inte ensam så att
säga,att ha musarm.

Efter alla konstens regler och inköp för många tusen,har jag äntligen
kommit på ett knep.Har köpt en mus,som jag kan sköta med både vänster
och höger hand.Det är det enda rätta,tro mig.

www.idg.se
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har fått musarmbåge! Göront i höger armbåge. Även ont i höger pekfingrer, vad kan det heta? Musfinger, kanske.
Joanna !

Det är första tecknet.Sen blir du oförmögen att sitta framför datorn.
Jag satt såpass att jag klarade av räkningarna,men det gör ont.
Lyd mitt råd och byt hand.Jag återkommer med vilken mus jag menar,men nu måste jag bara se Lars Lejonborg.Vilken tavla,stackars man.He,he
Lär er att låta bli musen!!
Det går faktiskt att köra nästan allt med tangentbordet.
Annons
Varför finns det inte större utbud på tangentborden? Jag använder min dator mest till internet och har alltså ingen användning av en massa siffertangenter i dubbel uppsättning. Det vore lite roligare med tillexempel smileysar (som ler) på tangenterna.
Rör på er!!!
Finns bara ett sätt att bli av med musarm, musfinger & allt vad det heter. Hade tendens till musarm för några år sedan, och började spela innebandy. Nu är armen borta , men musen kvar... skojar! Nä, musarmen försvann och har aldrig kommit tillbaka... tack vare motion 2 ggr i veckan.

Bara ett tips
Jag skaffade en logitech-mus med kulan ovanpå för något år sedan o tyckte den var jättebra...ett tag...sedan fick jag antydan till vad som då borde kallas mus-tumme...blev för enformigt att spänna tummen hela tiden för att rulla kulan

Tror nog Zackos tips är det bästa i kombination med att inte sitta för länge framför datorn samt att i den mån det är möjligt alternera med snabbkommandon på tangentbordet.

Skit på er!....oops... ....menade ju SKÖT OM ER!!!
Ja dessa musåkommor, finger, tumme, arm(båge). Ett sätt är som leiake säger byt hand men det kan vara svårt att använda en hand som man inte är van vid, det krävs träning.
Att använda tangenterna är ett annat sätt problemet för mig är att jag inte kommer ihåg alla olika kommandon som finns o det finna ganska många, har lärt mig några.
Att inte sitta för länge, hitta en mus som passar sin hand är ett annat men det viktigaste är nog att sitta rätt med hela armen att ha rätt vinkel från överarm till armbåge o från armbåge till hand 90 grader sak det vara o underarmen ska vila på ett underlag typ skrivbordet el dyl o att inte spänna handen utan hålla avslappnat över musen för man vill gärna spänna musklerna därför är det bra att göra avslappnanden rörelser för hela armen, töja musklerna ni vet kanske vad jag menar kan inte hitta rätt stavning för ordet .

Har själv både tennisarmbåge o så kallad musarm men den kommer inte från musen utan från många års stickning o virkning, hade alltså ont långt innan jag fick data ok det har inte blivet bättre sen datan kom. Som det inte räcker så jag även förslitningar i båda tummar så snart får jag väl använda fötterna
tozza: Man kan väl i princip sammanfatta dina "krämpor" med:

Skit var det förr, desto j-vligare blev det värre sen, men så här j-drans sämre, har det ta mig f-n aldrig varit dåligt! Hehehe...

Rör på mej det gör jag, jag dansar Linedance tre gånger i veckan. Däremot så tror jag att jag vet varifrån det onda kommer. Jag har blivit beroende av ett Webbspel och då måste jag använda musen!! Så fort jag får en ledig stund så.....

blueID_1,
blueId_1: Ja så kan man kortfatta det!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem