Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Cirkus telenor

Cirkus telenor

Ni har väl, de flesta av er, sett Telenors massiva annonskampanj i de flesta av våra TV-kanaler. Där ser vi tönten som inte hittar F1-tangenten, och andra publikfriande roligheter.

Vi, gamla BBB-kunder, som nu måste byta lösenord pga deras inkompetens, vet att reklaminslagen nog är ett dokumentärt inslag från arbetsplatsen.

Om man överhuvudtaget lyckas nå deras hemsida, märker man snabbt att de flesta av modulerna (bl a ändring av lösenord) inte fungerar. Detta trots anvisningarna i deras mail häromdagen. Ok, tänker man, försöker senare. Då har någon modul kommit igång, men då är kunduppgifter antingen borta eller i oläsligt skick. Osv, osv.

Det är som att följa en "såpa" där innehållet hela tiden förändras, nästan alltid överraskande.
Antal svar på detta inlägg: 2
Märkligt att ingen reagerat på att Telenor släppt sina kunders namn, användarnamn och lösenord så att obehöriga kan utnyttja dem.

Reaktionen kommer väl när Telenor-kunderna skall betala för varor och tjänster som någon illasinnad person beställt via inloggningsuppgifterna.

(Bredbandsbolaget finns i praktiken inte längre. Kunderna tillhör nu Telenor.)
Visst har folk reagerat. Det har stått i aftonbladet med flera tidningar och flera artiklar på IDG.se
Där stod till och med att de blivit anmälda av några användare.
På deras hemsida ber de om ursäkt för misstaget. Vad mer kan de göra efter att misstaget redan är begånget?

Mycket klantigt gjort, men på det stora hela inte jätteallvarligt egentligen. Det är upp till varje enskild person att se till så man inte använder samma lösen till många tjänster.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem