Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Reklam

Reklam

Jag kollade alla dessa hänglås,och trodde det hade varit inbrott i alla
datorer i Sverige,när jag slog på datorn i morse.

Vore det inte enklare att radera samtliga inlägg utom ett.Där kunde ju en
enkel förklaring stå att hela inlägget raderats på grund av reklam.

Om jag nu hittar en bra pryl,som jag vill rekommendera vidare,och lämnar
en länk till denna firma.Kallas detta information eller reklam.??

Jag ser fram mot ett uttalande från Daniel hur han vill ha det,och var
gränsdragningen går.Detta är ju ett dilemma,som är svårlöst.Jag är inte
kompetent att lösa ett sådant problem själv,utan behöver en röd tråd
att hålla mig till.

Detta med gratis SMS,vet ju varenda människa som har varit på internet.Men det är inte gratis.Det är att få er att köpa andra prylar.Så det
blir väldigt dyra SMS.Jag vet inte vilket detta var,men samtliga är spion-
program.Det är jag övertygad om.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Så här står det i forumsreglerna:
www.internetstart.se/forum/regler.asp

"Inga kommersiella annonser såsom reklamtexter, annonser eller reklamlänkar tillåts. Det är däremot helt ok att tipsa och länka till hemsidor där man kan hitta fakta och mer information relaterat till trådens innehåll.

Exempel på vad som inte är tillåtet: Det är inte tillåtet att skriva inlägg med syfte att marknadsföra en produkt eller där det är uppenbart att länkningen är i eget vinstsyfte. Länkar till hemsidor där man ska gå med för att vara med i pyramidspel, hemsidor som är fulla med reklam utan innehåll som är relevant till inlägget, eller tex inlägg som "besök min min hemsida nu för den är bäst" osv tillåts ej."

Hoppas detta förtydligar gränserna.

Hur vi moderatorer ska hantera borttagningen av reklamlänkar kan naturligtvis diskuteras. Jag lät inläggen vara kvar denna gången (förutom reklamlänkarna som jag tog bort) så att man skulle kunna läsa anledningen till att jag låste tråden.
Då vet vi hur slipstenen skall dra`s.

Följande regel träffade mig med stor kraft.Det är jag nog inte ensam om.
Jag tänker på ordspråket: Tala är silver -Tiga är guld.

Det är smärtsamt,men upplysande att läsa Forumets regler och
förordningar.Följande erinran drabbade mig särskilt hårt.He,he

Driv diskussionerna framåt
Lite andra viktiga rekommendationer, för att hålla kvaliteten på trådar uppe. Om du inte har något konstruktivt att säga så säg inget. Att skapa inlägg för skapandets skull leder ingenstans. Skriv kreativa inlägg som flyttar frågan framåt, istället för att bara säga emot. Motivera dina åsikter och tänk till innan.
livet är hårt
Annons
så har det alltid varit Livet är hårt men orättvist
Daniel:
Pratar vi om SMS sidan så finns det faktiskt en sida som man får 3 st gratis SMS per dag, utan några somhelst förpliktelser. Man kan förvisso öka på antalet med att samla vissa poäng, likt det som den sidan det länkades till sysslade med, men där var ju egentligen ingenting gratis.

Jag har avstått från att länka vidare till denna gratis sida då reklamlänkar inte var tillåtna, men skulle det vara OK om jag gjorde det, för här är det ju faktiskt som de påstår....3 SMS om dagen är gratis, utan förpliktelser utöver att registrera sig, såklart.

//Breeze
Här har vi ett tydligt exempel på vad jag menar utan att parterna tar illa
upp.He,he

Daniel svarar: Livet är hårt

Vargo svarar: så har det alltid varit Livet är hårt men orättvist

Jag uppskattar lustigheterna men ställer mig omedelbart frågan:

Vad tusan har det med reklam att göra.Tråden är bruten.
Det finns faktiskt en sida där man får ett(1) gratis SMS/dag utan att göra
en enda motprestation.
En nackdel är att deras välvilja sträcker sig totalt till 40 SMS/dag,så man får
kliva upp tidigt på morgonen.He,he

Men en lördag förmiddag var jag inne vid 11:00,och då fanns det 17 SMS
kvar.Denna sida behåller jag givetvis för mig själv om ni inte misstycker.
Om jag har brutit mot några regler får jag väl be om ursäkt och hädanefter hålla mig borta från forum
Ett litet förtydligande bara.
Att registrera sig på denna sms sida innebär att man skriver in sitt namn och mobiltelnummer, inget mer...sen får du en aktiveringskod, per sms om jag minns rätt. Aktivera kontot och du är klar.

3 sms är gratis per dag och som ny medlem får man 5 extra i bonus när man aktiverar sitt konto. Sitt eget mobilnummer är avsändare av sms:et och Du har alltid tillgång till dina 3 sms oavsett när du går in på sidan....inga kvoter per dag alltså eller nåt annat mysko.

Ingen reklam i sms:en heller...jag tyckte nästan att det var för bra för att vara sant, men det fungerar så.

Jag vet inte om sånt här kan räknas som reklamlänk eller bara som ett bra tips. De intresserade kan ju maila mig för adressen. (kolla profilen)


//Breeze
Hur man tolkar saker o ting är ju olika från person till person, det märker vi ju alla i alla möjliga vardagssituationer, men JAG tolkade detta forums regler som att det är ok att bjussa på bra länktips och ideer, MEN, som i detta fall, tipsa om en länk om gratis sms där tipsaren tjänar pengar på det, DET är inte OK...

Som sagt, det var min tolkning...

Dessutom verkade det oerhört uppenbart att personen som startade tråden ENDAST i syfte att tjäna pengar, startade tråden. Personen var ny användare med bara två besök på IS.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem