Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Pilla isönder TFT Skärm

Pilla isönder TFT Skärm

Dom här millimetrarna som vi hade så gott om i somras....några av dom rackarna har krupit in under glaset på en TFT skärm här hemma, och nu syns dom som små irriterande fläckar på skärmen.

Dom försvinner väl tänkte jag först, men icke. Då tog jag skärmen och knackade på den....nu skakar dom väl loss.
Nähä...inte det heller...jag får väl pilla isönder skärmen och plocka bort dem då!

Nu undrar jag...har någon här pillat isär en TFT skärm nån gång utan att ha haft isönder den. Man vill ju inte ge sig på att bräcka på nåt dumt sälle så allt spricker....då har jag hellre otygsmillimetrarna kvar.

//Breeze
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Jag förstod direkt att det är fråga om sviarn
http://bonlogg.blogspot.com/2006/07/sviarn-brnnte-brnnmygg.html

Sviarn är omöjlig att försvara sig emot. Jag kommer särskilt ihåg när jag fick följa med min far på 50-talet och meta "stenbit´n" (bäckforell). Vi gick efter Lillbäcken försiktigt, smög fram så att inte fisken skulle bli varnad. Vid dessa fisketurer så var sviarn ett h-e. Öppna man munnen hade man hundra där, de kröp in under kläderna och kliade. Men sedan så smakade stenbit´n förträffligt stekt i smör.

Men min Laptop har då klarat sig från sviarn. Vad jag förstår så har jag vanlig smuts eller flugskit på skärmen. Dags att ta fram mikroduken och putsa den.
Breeze , du har satt tråden som löst, men inte tipsat oss
om hur du löste ditt problem.
Vi skulle uppskatta och få reda på detta.?
mvh göcke
Har inte löst det än, men fått så bra med tips att ser inte fler alternativ.

Är mest inne på att vänta ett tag, få småkrypen att torka ordentligt, sen knacka på skärmen, se om de lossnar och om inte prova blåsa lite i nåt ventilationshål.
Till syvende o sist får man väl prova bända upp snäpplåsen och öppna upp skärmen....om allt annat falerar.

//Breeze
Annons
Försök med en dammsugare! alldeles för många blad i en TFT-skärm!
Och se om du får en manual om det ska öppnas!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem