Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Microsofts senaste kupp!!!!

Microsofts senaste kupp!!!!

Hej alla... tänkte att jag skulle dela en sak med er...!
Undrar om det är många som bytt till den ny 64 bitars arkitekturen på processorn eller Nya Windows Longhorn som kommer?
I så fall får ni se upp. De stora multinationella jättarna har nu slagit samman sina påsar för att göra slag i saken mot piratkopieringen.
Kolla länken här: www.refactor.fi/pen/tcpa/faq.html
Artikeln är översatt till svenska och beskriver det senaste vapnet inom jakten på piratkopierare!
Detta är ganska skrämmande och har fått mig att överväga ett annat opertivsystem och dubbelkolla allt två gånger innan jag köper en ny Dator!!!
:-/
Antal svar på detta inlägg: 2
Var iof gamla nyheter men endå.... har varit snacka om det där i åratal och med tanke på hur många som förlorar jobben så skulle det inte vara realistiskt...

Och det är ingen fara med dagens datorer... kanske de nya om några år.. eftersom kretsen i sig som intel vill installera är olaglig om inte kunden i fråga godkänner att den finns där.
Då kommer datalagen och räddar oss..

Sen varför bry sig alls vi har ju en mängd *nix system så det är bara o vraka o välja och så är de flesta av dem gratis. och inte svårare att använda eller installera än microsofts grejer.

Jag lär iaf byta utvecklingsplattform när nya windows kommer..
Skriv på om ni tycker det är fel.

Vad var det Martin Luther King sa!
Jag Har en Drööööm!

Min dröööm har iallafall försvunnit.
jag ser inget slut i de stora drakarnas jakt på monopol.

Tyvär så ser det inte bra ut på nix-sidan heller.
där klampar de stora drakarna in och tar för sig.
skjuter till pengar så att de kan vara med och styra osv.
Men det finns lite kvar av Hjälpsamhet där ännu.

jag har redan hoppat över
till annan utvecklingsplattform.

/göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem