Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Dmg-fil till Win kompatibel

Dmg-fil till Win kompatibel

Har fått ett program, FileMaker Mobile 8 som ju numera är både MAC o PC kompatibelt. Programmet låg i en ZIP fil och när den packas upp finns programmet som en dmg-fil. Hittade för länge sedan ett script som man kunde konvertera till en ISO-fil som man kunde öppna med Daemon Tools.
Den nu aktuella fillen har jag konverterat till en ISO med PC programmet MagicISO men det går inte att öppna den. Fel filformat eller att filen är skadad är budskapet. Finns någon som kan ge mig en hint hur man skall fixa till en dmg-fil så den går att läsa i WXP
Antal svar på detta inlägg: 8
PonGot !

Jag sticker emellan med en fråga.Hur gick det med din externa hårddisk
och skrivaren.Vilket märke blev det och funkar det för dig.Nyfiken!!!

Ditt nya inlägg är Göcke:s avdelning.Verkar marigt.
leiake!
Kolla Hotmail
//PonGot
prova detta.
http://www.isobuster.com/
Annons
nalle! tack för tipset men dessvärre kan inte programmet göra mer än MagicISO. Du får en ISO image som inte kan läsas av WXP
Tyvärr!
iso imagen måste mountas först!! eller?
Javisst! Har försökt med Daemon Tools utan framgång. Även om du får upp en CD skiva på Den här Datorn så går den inte att läsa.
Eftersom det inte är några problem att konvertera den till .BIN eller .ISO så tror jag inte det är fel på filen, snarare att inte WXP kan hantera den. Vi hade en disk om detta (du o jag) förra året och då var vi inne på olika script som man kunde köra via CMD men det funkade inte.
med de förslag du fått så borde du ha kunnat se filerna
tror att du har en skadad .dmg fil

Har du någon Macägare så kan du ju testa.
och bränna en ISO därifrån.
Den fil som vi diskuterat är en ren MAC fil. Det finns ingen installationsfil för WIN. Vill tacka Göcke för hans tålamod och hjälp med beslutet. Tråden är löst.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem