Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

IPod vs Creative Vision M

IPod vs Creative Vision M

Funderar på att äntligen köpa en liten bärbar musik/video spelare, vad skall man tänka på innan köpet?

Jag använder Itunes som spelare i datorn men det är mest av gammal vana och inte ett krav efter ett ev köp.
Antal svar på detta inlägg: 6
Creatives spelare spelar divX, så du behöver inte konvertera sånt du laddar ner på nätet. Bra va?
Haha Ipod är mycket bättre den har färgskärm, är mer lätthanterlig, passar nästan alla format, finns spel klocka och program och det finns mycket att hämta till en ipod. Sägs om det va??:D
Det var ett test mellan Creative I vision och Ipod häromdagen på TV2. Slutsatsen var att Ipoden var mer lätthanterbar men Creative hade bättre bild. I övrigt var de rätt lika.

EZ
Annons
Har en Ipod video 60 GB sedan ett ½ år tillbaka. Mkt nöjd med den. Skaffade http://www.cucusoft.com/ iPod Video Converter + DVD to iPod Converter Suite som kan konvertera nästa alla format till Ipod. Hittills inga problem. Bild o ljud är fantastikt bra. Numera finns modellen i en 80 GB version som är billigare än när jag köpte min direkt från Apple.
Bildspel till musik via ett AV-kit är ju också toppen. Man kan då visa bildspel till Ipod musik på familjeTV:n .
Har råkat ut för ett riktigt problem med min iPod. När jag skulle synka så fick jag meddelande att iPoden var i återhämningsfas och att den skulle återsällas via knappen i iTunes. Inget resultat. Ringde supporten på Apple som först skulle ha 495 kronor för att hjälpa mig. Efter att ha presenterat felet och gjort allt som står på Appels hemsida kom vi överens om att det måste vara ett hårdvaruproblem och att jag skulle lämna in iPoden för genomgång. Sedan slog det mig att när jag anslöt Ipoden till datorn eller iTunes så hördes ett typiskt kontaktljud men ingen ikon syntes på "Den här Datorn". Högerklickade/Datorhantering/Diskhantering varvid jag tilldelande iPoden en ledig bokstav och sedan dess funkar allt som det ska. Har arb mkt med externa HD så problemet var lättlöst. Om jag skickat in iPoden så skulle naturligtvis jag fått betala allt.
När man kollar omsorgsfullt i Apple´s discussionforum så hittades detta:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93499

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem