Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Neonode

Neonode

Är det någon som hört talas om neonode's mobil, N1.
Jag tycker det är hel cool
Antal svar på detta inlägg: 6
Går det bara att ringa och ta emot samtal med den så är den säkert OK
Ja det är gamla nyheter och massa med försenade releaser... frågan är om det blir något alls.
Det är klart det kommer, men visst är det inte lika cool som när den visades först. Men inte så konstig när de har två år på nacken...
Annons
Tror den kommer bli en flopp nu när 3G finns.. eftersom det där är en vanlig GSM telefon/Handdator och så har den bara 16mb minne... iof kan man bygga ut till 4gb men men det kostar ytligare runt 5000kr...

Det som kan locka är att det är öppen plattform så man kan utveckla egena saker men nackdelen är att det bara är en GSM telefon och vad man än tycker så är det påväg bort för att lämna plats för 3G och andra liknande tekniker.
Neonode!

Snart 2 år sedan den presenterades, och mycket har hänt sedan dess!

Jag har varit i kontakt med huvudkontoret i Stockholm via telefon, för jag beställde 1 direkt man kunde förhandsbeställa den!

Jag pratade med dom senast i Oktober förra året, och då ville dom inte ange någon releasedag ännu, för dom hade problem med operativsystemet som var under utvecklande för att kunna erbjuda bättre prestanda och fler funktioner.

Men ärligt talat!

Idag så känns telefonen gammal omodern och en smula trist, det finns inget unikt längre, inget som inte finns redan, kameran är ingen megapixelkamera, mp3 har många telefoner, operativsystemet känns gammalt, det är symbian som gäller.....

*Hmmmmm* Dom missade marknaden med 2 år!

Trgiskt att bra ideér försvinner bort pga att dom inte får tillräckligt stöd från riskkapital företagen...

Minion IT//
Du kan fortfarande förhandsbeställa.. men vem vill ha en urgammal telefon till ett högt pris?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem