Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Digital-box helt död

Digital-box helt död

Jag råkade ut för något mindre lustigt häromkvällen. Slog på min Nokia digitalbox som började lysa grönt som den alltid gör när man sätter på den. Därefter knäpper jag på TV-n, och vips, boxen blir svart. Helt död.
Nu får jag inte igång den.
Kan det skapas nån slags strömspik när jag startar TV-n som tar sig över till boxen via scart-kontakten eller?

Har oxå provat att "återställa" den genom att trycka in den lilla knappen på baksidan men det funkar ej...
Antal svar på detta inlägg: 8
Det låter som den vore kass och serviceställe väntar på dig ,men du
kan ju först prova detta:

Vad gör jag om displayen i digitalboxen blir svart eller om digitalboxen inte startar?

Stäng av boxen, dra ur kontakten ur boxen, vänta 30 sekunder, sätt i kontakten igen och slå sedan på boxen. (Om det inte går att slå av boxen, dra då ur kontakt
Tja, det är väl så att boxen är redo för skroten skulle jag tro. Den har varit strömlös i ett dygn nu och är ändå lika svart/död när jag sätter i sladden.
Ska ju flytta till ett comhem-hus om ett par veckor så det är ju ingen fara egentligen men trökigt att vara utan tv tills dess...*snyft*
tycker du skall kolla med ditt säljställe, många av boxarn dör knall fall..
många inom året. Jag skulle reklamera den som dålig vara.
en pryl som knapp har några rörliga delar borde hålla längre
Annons
Kan du inte skruva isär det kan säkert sitta en glassäkring i den, skadar ju inte att kolla, vad ska den göra gå sönder?
skruvar du isär den. så , kan du inte reklamera den
och har en säkring brunnit så finns det en anledning.
så det är ett sämre val
Hur gammal är boxen? Man har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera produkter inom 2 år från köptillfället, även om garanting var kortare, om det är ett påvisat produktionsfel. Om det däremot är din TV(eller något annat) som av någon anledning har skickat iväg strömmar som förstört boxen så får du nog stå kostnaden själv.
Ursäkta, menade inta att du skulle sätta mejseln i den om du har kvar garanti. Men som jag fattade på dig så hade den gått ut!
Nja, jag vet inte om garantin gått ut. Men är det 2 år så är det på håret för jag skaffade den i november-04.
Nu ska jag ju som sagt inte använda den i min nya lgh eftersom det finns comhem där, men det vore ju inte helt fel att ha den till stugan. Ska nog ta o kolla med försäljaren då om det går att reklamera. Tack!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem